• Anonym (Städerska)

Hur mycket tjänar man som lokalvårdare?

Hej! Jag o min sambo har haft de jätte tufft med ekonomin den sista tiden då jag innan va timanställd men sedan försvann behovet tyvärr och akassan ha inte varit jätte bra. Nu fick jag ett samtal från min förra arbetsgivare och erbjuder mig en tjänst som lokal åsars. Just nu svävar jag på moln och ska prata med honom i morgon om hur många procent tjänsten ligger på men d verkar som om de blir 100. Nu tänkte jag bara kolla upp hur mycket jag borde tjäna? Stället är över 300 kvm och jag ska städa alla gemensamma utrymmen samt ha hand om all tvätt för ca 36 st inneboende samt 5 toaletter och 3 "kontor" helt själv. Jag själv är 30 och har bara arbetat som lokalvårdare o 4 månader innan. Hur mycket ska jag sätta som löneanspråk? Stället är privatägt.

• Svar på tråden Hur mycket tjänar man som lokalvårdare?
  • Anonym (Städerska)

Puffa tråden lite

• Anonym (L)

18.000 kr i månaden på 100% har jag för mig är
    lägsta lön enligt kollektivavtal. Så du får nog räkna däromkring.

• Anonym

jag är lokalvårdare, jobbar 85% och får bara ut 12000 kr i månaden.

• Anonym (Lina)
    Anonym skrev 2013-01-17 21:52:50 följande:
    jag är lokalvårdare, jobbar 85% och får bara ut 12000 kr i månaden.

Efter skatt?
  • Anonym

japp och jag tycker själv att det är välldigt dåligt. tuvärr

• Anonym (Lina)
    Anonym skrev 2013-01-17 21:57:54 följande:
    japp och jag tycker själv att det är välldigt dåligt. tuvärr

Jag tycker det är en bra lön, med tanke på att du arbetar deltid och har ett yrke som inte kräver utbildning (mer än internutbildning då). 
  • Anonym (Städerska)

Ok så jag kan i alla fall räkna me 18.000 innan skatt? Då borde jag då få ut ca 13.000?

Skulle vara överlycklig i så fall då de är d dubbla mot vad jag få ut av akassan.

Som sagt jag få ju reda på mer i morgon men d glr ju inget att ha lite mera "kött på bena"

Tack för alla som tog sig tid att svara

Svar på tråden Hur mycket tjänar man som lokalvårdare?