• Anonym (Funderar)

Får en arbetgivare o facket har telemöte med min läkare...

utan mitt medgivande??

Om de inte får har det så snälla sänd en länk till en lagtext som jag kan visa upp för de.

MVH

• Svar på tråden Får en arbetgivare o facket har telemöte med min läkare...
  • Anonym

Självklart inte! Läs på om patientsekretess.

• Sylvestra
    Anonym (Funderar) skrev 2013-01-17 20:30:43 följande:
    utan mitt medgivande??

Om de inte får har det så snälla sänd en länk till en lagtext som jag kan visa upp för de.

MVH

Har just nu ingen lagtext att hänvisa till men din läkare har ju tystnadsplikt. Om du inte gett din läkare tillåtelse att prata med facket och arbetsgivaren får han/hon inte säga någonting, inte ens medge att du är patient där.
  • Anonym

Möte får dom väl ha, men läkaren får inte prata om dig..

• Anonym (rehab?)

Det är inte så att det är ett rehabmöte som även du är kallad till och som man tänker ha via telefonkonferens?

• Anonym (Funderar)

Du har ingen länk att ge mig?

• Anonym (Funderar)

Nej jag har fått veta bakvägen att de ska ha ett tele möte med min läkare Facket och min arbetsgivare på tisdag.
    Varit sjukskriven i ett år nu pga att jag försökt ta mitt liv två gånger för att arbetsgivaren har mobbad o trakiserat mig sedan jag började jobba där.

• Anonym (rehab?)

Hur fick du reda på det då?

• Anonym

Har du haft för mkt frånvaro, så är arbetsgivaren skyldig att utreda varför du är borta så mkt, Det sker mellan arbetsgivare, företagsläkaren samt facket som representerar dig.

Kallas rehab möte för att de ska veta hur de ska hantera din frånvaro, vad de kan göra för att du ska må bra osv.
    Din läkare behöver inte diskutera dina problem, men han måste vara med för rätt behandling.
    Kan vara så att medverkar inte du till en rehablitering så kan de finnas skäl för uppsägning.

Det kan även vara så att de försöker fixa så att du inte ska få så mkt karensdagar. Om din läkare begär det. Så som migrän patienter kan få. 

Svar på tråden Får en arbetgivare o facket har telemöte med min läkare...