• Anonym (Jobbigt)

Smakar och troligen luktar död i munnen, hjälp!

Vet snart inte vad jag skall göra, det är något som hänt men jag vet inte hur jag får det att bli bättre. Förut kunde jag få "normal" dålig andedräkt. Nu smakar jag och luktar skulle jag gissa, död i munnen. Jag skulle gissa att det handlar om ca ett år nu och jag mår riktigt illa av det. Har provat allt! Jag sköljer munnen, borstar noga med eltandborste, använder tandtråd. Kan känna smaken igenom direkt, även igenom ett starkt tuggummi. Jag har haft problem med vita prickar, (tonsiller) har hittat en gömma i ena sidan, lyckas pilla ut de flesta men tycker inte jag haft några på sista tiden, fast mitt problem är större än någonsin. Har varit hos tandhygienist som rensat och det kändes lite fräschare för stunden. Gjorde en rotfyllning för några veckor sedan, det var bakterier, jag åt en pencillinkur men inland undrar jag om det fortfarande finns bakterier... Känner mig torr i munnen... Mår riktigt dåligt av detta, vet inte vad jag skall göra längre... Några tips och råd?

• Svar på tråden Smakar och troligen luktar död i munnen, hjälp!
  • MammaBella

Har du testat corsodyl munskölj som man ska skölja med nnär man har inflammationer i munnen. 

• Anonym (Jobbigt)

Tror inte det, receptfritt? Jag köpte en gång nåt man skulle gurgla i på Apoteket, det smakade riktigt illa, tror jag slängde det. Tack för tipset, allt är värt att prova!

• Anonym

om du är torr i munnen så kan det bero på en svampinfektion. Antibiotika/penicillin dödar alla bakterier i kroppen, goda som onda och svampen får lättare att växa och orsaka infektion. Det kan man få över hela kroppen, men underlivet och munnen tror jag är vanligast

• Anonym (Jobbigt)

Jag har funderat på svamp, tom gurglat i vichy vatten några dagar. Eftersom jag tyckte att tungan blev svampigare och vitare efter antibiotikan. Hur vet man om det är svamp och hur behandlas det?

• Anonym (Jobbigt)

Jag var hos tandhygienisten i våras, mitt första besök då jag inte upplevt några problem tidigare. Då när jag var där pratade hon om några "fickor" och som jag vet, så har jag trångt mellan tänderna. Efter besöket kändes det bra ett kort tag.

• Anonym
    Anonym (Jobbigt) skrev 2013-01-17 21:25:59 följande:
    Jag har funderat på svamp, tom gurglat i vichy vatten några dagar. Eftersom jag tyckte att tungan blev svampigare och vitare efter antibiotikan. Hur vet man om det är svamp och hur behandlas det?
    Svamp gillar inte lågt PH, så du kan dricka mycket vatten med vinäger och citron i. Gurgla det ofta. Kanske äta mycket citrusfrukter?
  • Anonym
    Anonym (Jobbigt) skrev 2013-01-17 21:29:03 följande:
    Jag var hos tandhygienisten i våras, mitt första besök då jag inte upplevt några problem tidigare. Då när jag var där pratade hon om några "fickor" och som jag vet, så har jag trångt mellan tänderna. Efter besöket kändes det bra ett kort tag.

Glömde skriva. Tror svamp i munnen brukar yttra sig som torrhet och vita beläggningar
  • Anonym (Jobbigt)

Känns som något ruttnat i munnen... Blir så ledsen av detta!

Svar på tråden Smakar och troligen luktar död i munnen, hjälp!