• Anonym (Knäppis)

Virrpanna som blandade klorin & wc-rent, farligt?

Som rubriken lyder, jag är en virrpanna som bestämde mej för att storstäda toaletten. Den såg så sjaskig ut så jag bestämde mej för att hälla klorin i toastolen. Fortsatte städa och hämtade sedan wc-rent som jag brukar använda och hällde i. Men hade ej spolat bort klorinet. Skrubbade runt blandningen med toaborsten och spolade. Läste sedan på mr muscles wc-rent att man inte skulle blanda med klorin. Är detta farligt tro? Jag luftade ordentligt efteråt...

• Svar på tråden Virrpanna som blandade klorin & wc-rent, farligt?
  • Anonym (Knäppis)

Någon????

• tilj75

Så länge du inte dricker det är det nog ingen fara.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • Anonym (klor?)

Ja, det kan vara farligt. Min mamma har gjort något liknande, hon sköljde av med varmt vatten och det bildades giftig gas. Fick ligga på sjukhus över natten för observation. Ring giftcentralen, är mitt tips om du inte fått bort det med spolningen. 

• Anonym (Knäppis)
    Anonym (klor?) skrev 2013-01-17 22:40:52 följande:
    Ja, det kan vara farligt. Min mamma har gjort något liknande, hon sköljde av med varmt vatten och det bildades giftig gas. Fick ligga på sjukhus över natten för observation. Ring giftcentralen, är mitt tips om du inte fått bort det med spolningen. 

Jag använde kallt vatten.. 😞 Åh Gud jag orkar inte ringa och hålla på mitt i natten.. Men hur gick det med henne??
  • Anonym (klor?)

Det gick bra. Hände inget men jag har för mig att de var rädda att det skulle bildas vatten i lungorna. Men det blev alltså gas som kändes stickig och hela huset fick vädras ur, så du hade nog märkt om det blivit en kemisk reaktion. 

• Hemlig123

Stämmer.. Klor kan bilda gaser av andra medel, speciellt klorin och andra sura medel kan bilda klorgas.

Men sker det så borde du känna det fort på lukten såvida du inte är helt tät i näsan..

Svar på tråden Virrpanna som blandade klorin & wc-rent, farligt?