• Anonym

Handla på HM på faktura trots betalningsanmärkning?

Skulle just klicka hem lite kläder från HM och betala direkt med mitt VISA kort men var för snabb och hann inte med. Såg på bekräftelsen att jag beställt varorna mot konto (månadsfaktura).

Jag trodde inte att det gick att ta mot faktura när man har betalningsanmärkning? Blev det något fel i HM:s system?

Någon som vet?

• Svar på tråden Handla på HM på faktura trots betalningsanmärkning?
  • Anonym

Vissa har så att man kan det. Sambon hade bet.anm. pga av slarv och han fick ta på faktura på vissa ställen o även ta lån m.m det berodde på att han hade så pass bra lön och hade en "bra" anledning till varf han fått bet.anm. (iaf det gällde när vi tog lån.

• Anonym (2)

Ring dem imorgon annars och säg att det blev fel så kan de säkert fixa det. De hinner ju inte skicka det du beställt innan dess så kan du betala direkt.

• Anonym

Nej de går inte på HM. Beställningen blir mackulerad.

• Anonym (spargrisen)

Beställningen kommer behandlas manuellt eftersom du förmodligen stoppas i kreditkontrollen. Du kommer få erbjudande om att betala direkt via Visa, betala mot postförskott eller om de tycker att du har god ekonomi trots din anmärkning så kan du få på månadsfaktura 30 dagar men inte på avbetalning. Det hände mig nämligen de nekade konto med kredit på några tusen men fick beställa för ett par hundra mot faktura trots anmärkning. 

Svar på tråden Handla på HM på faktura trots betalningsanmärkning?