• Anonym (Förvirrad)

    Napp eller Tumme

    Hej!
    För snart 3 veckor sedan slutade vår kille med napp 2år och 9 månader med nappen. Men nu har han börjat att suga på tummen istället.

    Få min fråga är vad är bäst, låta honom suga på tummen eller ge tillbaks nappen på kvällarna? Han har inte frågat efter nappen, utan säger stolt att han slutat. Men verkar ju som han saknar den när han sover.

    Tacksam för svar

    // Förtvivlad Mamma

  • Svar på tråden Napp eller Tumme
  • BVCsköterska Eva

    Hej!

    Det var som rackarns att han hittade tummen när han väl släppt taget om nappen..!

    Jag tycker att det är en svår fråga men tänker att han kanske har ett stort sugbehov och att han kanske inte är riktigt redo att sluta med nappen ännu. Tummen är ju svårare att styra över och kanske om man låter honom använda nappen ett halvår till så kanske han är klar med både napp och tumme!? Framför allt är du ju för tändernas skull man brukar säga att det är bra att sluta med napp vid 3 års ålder. Men tummen är ju samma sak - kan påverka bettet i förlängningen.

    Jag vet faktiskt inte, tyvärr!  

    Lycka till! / Eva 

  • Anonym (Förvirrad)

    Hej!
    Tack för svaret, vi valde nappen då han blev sjuk i samma veva och då började att fråga mer och mer efter nappen. Så vi kör på napp fram till sommaren, så ska vi ta och sluta med nappen då istället.

    Tack för svaret :)

    Mvh// Mamman

Svar på tråden Napp eller Tumme