• Anonym (Otränad)

Hur lång tid och hur mkt behöver man träna för att få bort häng röv och slapp mage?

Jag är rätt smal men har inte tränat alls och har fött ett barn för fyra år sedan. Har tröttnat på att ha dallring röv och slapp oftast mage och lite fett på kärlekshandtagen har jag också. Hur mycket och hur ofta behöver jag träna för att lyfta upp röven få en fastare mage och kanske få bort iaf lite fett på sidorna? Jag har inte möjlighet att träna på gym då jag är ensamstående och pappan har barnet Max varannan helg , funkar det med hemma träning? Någon som har tips på övningar och hur ofta man behöver göra dom?

• Svar på tråden Hur lång tid och hur mkt behöver man träna för att få bort häng röv och slapp mage?
  • Tom Araya

Hur långt är ett snöre? Obestämd

En mängd parametrar saknas för att svar ska vara möjligt och knappt ens då är det möjligt.

Hur mycket fett ska bort?
    Hur mycket muskler ska till?
    Har du överskott på hud (från graviditet eller övervikt) har du?
    Vad tränar du?
    Hur ofta tränar du?
    Hur länge och intensivt tränar du?

• Adonis

Kanske viktigaste frågan av alla. Hur äter du? Jag tränar 4-5 ggr i veckan på gym men vi brukar säga att det är 80/20 som gäller för figuren. 80% hänger på kosten och 20% på hur du tränar. Du kan äta dig smal och se fit ut utan att träna nämnvärt men du kan aldrig träna dig smal om du äter dåligt.

• Anonym
    Tom Araya skrev 2013-01-18 07:41:53 följande:
    Hur långt är ett snöre? Obestämd

En mängd parametrar saknas för att svar ska vara möjligt och knappt ens då är det möjligt.

Hur mycket fett ska bort?
    Hur mycket muskler ska till?
    Har du överskott på hud (från graviditet eller övervikt) har du?
    Vad tränar du?
    Hur ofta tränar du?
    Hur länge och intensivt tränar du?
    TS vill väl troligtvis höra från någon som känt sig liknande, hur lång tid det tog för dem, med hur mycket träning. Men jo, det är klart det är omöjligt att svara på de specifika frågorna egentligen. TS - kanske du kan googla lite efter bilddagböcker för träning och diet, eller något liknande?

Vad man kan konstatera är emellertid att man har fel inställning om man tänker att man ska träna tills man är klar/nöjd. Börja träna en mängd du bestämmer dig för istället, med inställningen att den är din nya livsstil, att fortsätta med även efter du blivit nöjd, ty annars försvinner ju resultaten lätt igen.

Om du börjar nu och bygger upp till ett hemmaträningsprogram av hyfsat krävande art, och inte överäter, kommer du väl sannolikt, baserat på din beskrivning, se en hel del positiv förändring tills det är dags att ta på sig badkläder i sommar.
  • Tom Araya
    Adonis skrev 2013-01-18 07:47:22 följande:
    Kanske viktigaste frågan av alla. Hur äter du? Jag tränar 4-5 ggr i veckan på gym men vi brukar säga att det är 80/20 som gäller för figuren. 80% hänger på kosten och 20% på hur du tränar. Du kan äta dig smal och se fit ut utan att träna nämnvärt men du kan aldrig träna dig smal om du äter dåligt.
    Det är förvisso sant men man kan bli fastare i kroppen och få bättre former av att lägga på sig muskler.
    Jag vet en som är smal men där förhållandet mellan muskler och fett är sådant att kroppen är mjuk, slapp och oattraktiv.
  • Lena

30min 2-3ggr/vecka bör ge resultat inom en månad

• Anonym

Jag födde barn 2011. Började träna 2012. För mig tog det ca 6 månader innan jag fått ordning på kroppen.

Jag springer som enda träning och det bränner ju en del kalorier. I början så kombinerade jag också med att sluta äta bröd/kakor/godis, och åt bara 1-2 dl ris/pasta/potatis till varje mål.

Jag gick ner från 64 kg till 55 kg.
    Tappade 10 cm runt rumpan och 6 cm i midjan. Varje lår minskade med 5 cm.

Mitt kroppsfett gick från ca 26 procent till 19 procent.

Jag skulle nog säga att jag ser smal och vältränad ut idag. Men då tränar jag 4-5 timmar konditionsträning (löpning) i veckan.

Hemmaträning har jag tyvärr ingen koll på, men om du blir ordentligt svettig så borde det ju funka. På Yotube finns korta extremintensiva konditionspass som är ca 10-20 minuter långa som är väldigt effektiva och jobbiga.

• Anonym (Otränad)

Jag vill inte gå ner i vilt har kämpat länge för att gå upp några kilon men hade kunnat tänka mig gå upp lite mer på rumpan men det är ju inget man kan bestämma:p så jag vill alltså inte få bort fett (förutom lite på sidorna) magen är inte heller så stor utan det är mer att den är slapp och lite extra skinn efter graviditet men eftersom det är så lite så tänkte jag att om man tränar magen kan det nog bli lite fastare? Min rumpa är inte stor men den är hängig hade behövts tränas upp så den lyfts.. Det jag vill ETA är exakt HUR mkt man behöver träna för detta och VAR hittar man övningar till detta? Jag kan som sagt inte träna på gym eller ut och springa en halvtimme om dagen kan jag nog gå i snabb takt innan jobb men inte mer än så då tiden innan och efter jobb inte finns utan barn

• tetrahydrofolate

Jag har inte möjlighet i nuläget att träna på gym, och jag tränar främst genom träningsvideor framför TV:n. Den träningsvideon jag har just nu heter Insanity.

. Den går att köpa på teambeachbody.com eller 'hitta' på nätet. Bara inne på dag 3 men det är skitbra träning. Det finns andra träningsvideor också om man vill ha lite mindre intensitet, t.ex. yoga och pilatesvideor. Tränar du 6 dagar i veckan i två månader enligt insanity så ska man märka skillnad. Träna när barnen sover (innan de vaknar eller efter de somnar).

• Anonym
    Anonym (Otränad) skrev 2013-01-18 10:08:57 följande:
    Jag vill inte gå ner i vilt har kämpat länge för att gå upp några kilon men hade kunnat tänka mig gå upp lite mer på rumpan men det är ju inget man kan bestämma:p så jag vill alltså inte få bort fett (förutom lite på sidorna) magen är inte heller så stor utan det är mer att den är slapp och lite extra skinn efter graviditet men eftersom det är så lite så tänkte jag att om man tränar magen kan det nog bli lite fastare? Min rumpa är inte stor men den är hängig hade behövts tränas upp så den lyfts.. Det jag vill ETA är exakt HUR mkt man behöver träna för detta och VAR hittar man övningar till detta? Jag kan som sagt inte träna på gym eller ut och springa en halvtimme om dagen kan jag nog gå i snabb takt innan jobb men inte mer än så då tiden innan och efter jobb inte finns utan barn
    Det går inte att säga. Du kan inte bygga muskler utan att träna dem. Hur bra du svarar på träning kan ingen annan veta.

Men om du äter ordentligt när du tränar så kommer du inte att gå ner i vikt. Men du måste då verkligen kompsensera för det du tränar bort.
  • Tom Araya
    Anonym (Otränad) skrev 2013-01-18 10:08:57 följande:
    Det är riktigt att du inte kan bestämma var fett försvinner eller läggs på men var muskler byggs upp kan du bestämma genom hur du tränar.
    Om det är enkla träningsformer du söker, gärna som går av sig självt medan du tar dig från punkt A till B så är (förutom promenader) cykling och gång uppför trappor bra om du vill träna rumpmuskler.

• Lindsey Egot the only one

Ett tips! Titta inte så långt ner på kroppen. Då slipper du se det.

Svar på tråden Hur lång tid och hur mkt behöver man träna för att få bort häng röv och slapp mage?