Gemensamt bankkonto
Hur gör man enklast om man vill öppna ett gemensamt bankkonto och ha varsitt bankkort till det att använda sig av?
I nuläget är det bara jag som har inkomst men vi måste ju båda två ha tillgång till pengar och att hela tiden ta ut pengar och ge till min man känns bara struligt och då han är ny i Sverige och inte har någon som helst inkomst så är det svårt för honom att öppna eget konto i någon bank, men om vi båda gör det tillsammans kanske det är enklare då det i så fall finns en garanterad inkomst varje månad iom att jag har inkomst av tjänst och vissa bidrag som sätts in på mitt konto.
Så har ni tips på hur vi går till väga för att fixa ett gemensamt konto och ha varsitt bankkort utan att korten kostar för mkt varje månad (för hans del räcker det att man kan ta ut pengar från automat och kunna betala med kortet i affär).
Vi behöver inte ha någon kredit kopplad till kontot eller något av korten utan vi vill enbart ha ett gemensamt bankkonto och varsitt kort så båda har tillgång till pengarna.