• Anonym

Gemensamt bankkonto

Hur gör man enklast om man vill öppna ett gemensamt bankkonto och ha varsitt bankkort till det att använda sig av?

I nuläget är det bara jag som har inkomst men vi måste ju båda två ha tillgång till pengar och att hela tiden ta ut pengar och ge till min man känns bara struligt och då han är ny i Sverige och inte har någon som helst inkomst så är det svårt för honom att öppna eget konto i någon bank, men om vi båda gör det tillsammans kanske det är enklare då det i så fall finns en garanterad inkomst varje månad iom att jag har inkomst av tjänst och vissa bidrag som sätts in på mitt konto.

Så har ni tips på hur vi går till väga för att fixa ett gemensamt konto och ha varsitt bankkort utan att korten kostar för mkt varje månad (för hans del räcker det att man kan ta ut pengar från automat och kunna betala med kortet i affär).
    Vi behöver inte ha någon kredit kopplad till kontot eller något av korten utan vi vill enbart ha ett gemensamt bankkonto och varsitt kort så båda har tillgång till pengarna.

• Svar på tråden Gemensamt bankkonto
  • Anonym (S)

Jag tror inte att vi betalar någon avgift för våra kort till vårt gemensamma konto. Vi har SEB och bara betalkort, inte kredit.

Vore jag du skulle jag ringa till min bank och fråga vad de kan erbjuda. Kanske kan han få nyttjanderätt (eller vad det heter) till ditt konto. Då är han inte kontohavare men kan ändå ta ut pengar.

• Frontline

Knalla in på banken och säg hur du vill göra och dom fixar det.
    Ett vanligt bankkort kostar inget i vår bank iaf...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym

Vi har varsitt konto och ett gemensamt konto,, till dessa har vi internetbanken kopplade så att vi enkelt kan gå in och föra över pengar och göra andra bankärenden. Jag har via min sida tillgång till mitt egna konto och det gemensamma och sambn har till gång till sitt egna och det gemensamma via sin sida. Vi kan inte se varandras privata konton. Gå till era bank (förutsett att det e samma) så hjälper de er att fixa det . :)

Svar på tråden Gemensamt bankkonto