• Rådjur

Kvalsterallergiker - utslag ?!

Gahh jag blir galen.
    Jag är allergisk mot både damm och kvalster - men har pga. tidsbrist och lathet inte köpt några specialtäcken eller nåt till sängen. Har inte heller dammsugit sängen. Har fan inte gjort nåt som man "bör" göra faktiskt.

Så jag undrar - hur sköter ni kvalsterallergiker er säng för att ej få allergibesvär ?

Får ni kvalsterallergiker UTSLAG, asså röda hudutslag som kliar ? 
    Ofta när jag vaknar så har jag ett rött, kliande utslag i ansiktet ... ibland mer än ett ... och jag är fan less. 

Önskar jag slapp denna skitallergi...            

• Svar på tråden Kvalsterallergiker - utslag ?!
  • beccagranen

Jag här kvalsterallergi, nr4 av 1-5 där fem är max. Jag här inga speciella täcken dyl. Jag sökte till vc då jag haft utslag på låren periodvis, som en ansamling med lila spå prickar under huden. Testet gav då utslagna kvalster, och jag brukar ha som rutin att byta sängkläder och tvätta dessa i 90 grader varje vecka, samt att dammsuga madrassen. Sängkläder försöker jag att skaka av 3-4ggr i veckan. Det är ju kvalster avföringen som ger reaktion. Utöver det så är vardagen som alla andras, bara se till att hålla tygskor och sängar fräscha.

• Rådjur

Hanna76 - ja jag har medicin, men får kliande utslag ändå!!

Beccagranen: tack så mkt för tipsen... Borde också börja skaka av sängkläderna ofta och dammsuga madrassen!! Tror dock kudden är typ värst för mig då det är i ansiktet jag får utslagen :// byter örngott varannan dag typ men borde kanske tvätta själva kudden oftare

• Pimpinellan

Jag var väldigt allergisk som barn-mot nästan allt... Damm väldigt mycket,men mamma vädrade mina sängkläder varje dag året om. Och i norra norrland innebär det minusgrader större delen av året. Tror det gjorde stor nytta. Dammsög gjorde hon ofta,vi hade aldrig dammråttor hemma. Vädra ofta är ett bra tips!

• Rådjur
    Pimpinellan skrev 2013-01-18 17:43:32 följande:
    Jag var väldigt allergisk som barn-mot nästan allt... Damm väldigt mycket,men mamma vädrade mina sängkläder varje dag året om. Och i norra norrland innebär det minusgrader större delen av året. Tror det gjorde stor nytta. Dammsög gjorde hon ofta,vi hade aldrig dammråttor hemma. Vädra ofta är ett bra tips!

Tack så mkt, ska försöka göra detta så ofta jag kan!!
Svar på tråden Kvalsterallergiker - utslag ?!