• Maggan

Pendlare!

Dagspendlar till jobbet 1,5 resa enkel väg och är i 12 + 6. Vill gärna höra från er som är längre gångna och pendlar. Hur funkar det för er? Som tur är har det värsta illamåendet släppt men idag var jag tvungen att gå hem pga extrem trötthet (kan också bero på att jag tog influensavaccinet igår)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-18 15:11
    1,5 timmes resa ska det vara!

• Svar på tråden Pendlare!
  • colanappen

jag tågpendlade 1,5 tim när jag väntade mitt första barn.... gick bra hade inget illamående ska tilläggas... det jobbigaste var sammandragningar när man skulle skynda sig till tåget jobbade till v 32...

• Flickan och kråkan

Jag har 6 mil till jobbet, så det blir 12 mil/dag. Med första barnet tågpendlade jag. Jobbade dagen innan liten valde att titta ut och det var inga problem. Väntar nummer tre nu, men nu kör jag bil samma sträcka. Jag har två barn hemma så kollektiv pendling är inte riktigt aktuellt för det stjäl alldeles för mycket tid. Är i v.18+1 idag och inga problem ännu, men egentligen så hade det känts bäst att sätta sig på en buss eller liknande.......av flera orsaker.

• Erki

Jag bilpendlade 1,5h enkel väg när jag väntade sonen och det gick bra!
    Dock hade jag inget illamående men var väldigt stor och hade svårt att komma in/ut ur bilen :)

• Mitt val

1,5 timmes pendling med tvåan och nu även trean. Det är ju inte direkt optimalt men vill ju jobba. Är i v 34 och kommer att jobba i ca 2 veckor till.

• jagvill85

Ni som har små barn och pendlar, hur tycker ni det går ihop med dagis? Är nu gravid v.14 och tågpendlar med ca 1,5h/väg...fasar redan hur det skulle bli med att föra o hämta på dagis när jag tar tåget vid kl.7 och kommer hem vid kl.19....

Svar på tråden Pendlare!