• nericia77

    Bf i september (utomkveds,-1äggledare i bagaget)

    För åtta år sedan fick jag utomkveds, efter det tog det fyra år å jag vart gravid. Gick upp mycket i vikt, så efter det har jag under åren försökt gå ner i vikt, har trott att det var enda chansen. Om det överhuvudtaget skulle bli nått. Var så glad att jag fått ett barn, så hade vant mig å tyckt det var ok att det kanske inte blir fel. Men nu är jag gravid igen är såå glad, trodde jag inte. Tror det knappt när jag skriver. Är det fler som är gravida å vill snacka lite under graviditetens gång?

  • Svar på tråden Bf i september (utomkveds,-1äggledare i bagaget)
  • AlexandraViberg

    Vi hade försökt i 7 månader (inte så farligt) när vi fick första plusset nån vecka innan vårt bröllop! LYCKA!
    Men på bröllopsfesten kom första brunaktiga blödningen och sedan försökte jag få komma in och bli kollade i ett par dagar men de kunde inte göra något åt missfall sa dom.
    Medan jag envisades med att det inte var missfall..
    Efter 5 dagar fick jag iallafall komma in och de konstaterade att jag hade så mycket hcg som jag skulle och gjorde sedan gyn och såg ingenting i livmodern.
    Senare på kvällen hittade de det lilla slående hjärtat i höger äggledare och dagen efter opererades jag.

    Blev såklart super deppig men gav inte upp, en äggledare mindre eller inte!
    Det tog sedan 9 månader att bli gravid och nu är jag i v.22.
    Är nu 1 år sedan operationen.

    Nu ska ju jag föda i juni men vi kanske kan prata lite här ändå eftersom vi varit med om liknande händelser! JAG har en dotter sedan tidigare med en annan man (läs:pojke) som inte tar sitt ansvar än i dag när dottern nu fyller 6 år om några dagar. Min make är mer pappa åt henne än vad han är.


    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • nericia77

    Hej tyvärr var det ett utomkveds igen så nu känns det tungt. Kul för dig att det var rätt.

  • nericia77

    Jag har fått ta spruta, verkar som det går men ev ny spruta om inte värdet går ner. Ska vara under 5 å jag har 45 fast jag tagit spruta

  • nericia77

    Tack!

    Va kul att det gått vägen för er, mår du bra i grav?

  • AlexandraViberg

    Mådde skit första 16 veckorna med migrän 5-6ggr/veckan och illamående dagligen så gick ner 5 kg men är på startvikt nu igen i v.23 och mår äntligen bra. Så ingen dans på rosor iallafall, men man klagar inte!

  • nericia77

    Nä det e inte bara å vara gravid. Men härligt resultat som tur är efter 9 mån.

    Var å kolla idag, allt var bra. Å fick även ett glädjande besked mitt i allt detta. Denna läkare sa att hon tyckte det var fel av första läk att säga att vi inte ska försöka själva nå mer. Här har jag gått å varit extremt ledsen, trodde det var "kört". Å denna läk tror jag mer på för den andra var vimsig. Tur man ifrågasatte hennes uttal.

  • AlexandraViberg

    Varför sa den första läkaren så? Klart det finns en större risk att få ett till X om man redan haft ett eller flera men det kan ju gå också så.

    Bra att ni fick träffa någon annan som hade en annan åsikt och tur att kroppen tog tag i det själv! Skönt att slippa operation!


    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • nericia77

    Halloj ja du varför sa hon så det kan man undra, hon läste nog inte min journal ordentligt sen e det ju väldigt liten chans för utomkveds vid ivf. Läkarna är ju mina arbetskamrater, jobbar inom samma klinik. Så lite tråkigt men hon är mycket för ivf istället för att chansa. Men vi kommer försöka själva men går det ej vägen så får det bli ivf sen.

Svar på tråden Bf i september (utomkveds,-1äggledare i bagaget)