• Hickstead

Emmaljunga Edge Kombi = Duo Kombi??

Som det står i rubriken... Emmaljunga Edge Kombi, är det samma vagn som Edge Duo Kombi? 

Hittar inte gamla modeller på deras hemsida och kan inte heller hitta någon som heter bara Edge kombi när jag googlar.  

Ska få en sån vagn och vill gärna hitta måtten på liggdelen för att kunna anpassa filten jag håller på med just nu, men kan inte hitta något.  Fast det kanske inte är så stora skillnader?

• Svar på tråden Emmaljunga Edge Kombi = Duo Kombi??
  • Alvi

Jag hade en emmaljunga duo edge 2004 och det var en duo, alltså inte en sittvagn med liggdel.

Jag tror liggdelen var relativt stor, iallafall större än dagens duo , men det borde inte vara jättestor skillnad.

• Hickstead

Det här är en sittvagn med mjuklift, alltså inte en sån där man byter del uppepå chassit. 

Har jag uppfattat det rätt att EL Edge Duo Kombi och EL Edge Kombi är två olika vagnar?

• TvåTrollungar

Edge duo kombi är så den heter idag ( den största " lyxigaste")För flera
    Flera år sedan fanns den andra varianten men då med mjuklift eller hårdlift. Den hade de som idag är sportchassi ( grovt tjockt chassi med teleskopstyre och vändbart handtag).. Den finns inte idag i alla fall!!

• Hickstead

Ja detta är alltså en beg. vagn med säkert några år på nacken. Den du beskriver låter precis som vagnen jag blev lovad. Tack!

Svar på tråden Emmaljunga Edge Kombi = Duo Kombi??