• krompa

Lämplig veckopeng för 6-åring

Det börjar nu bli dax för 6-åringen att få veckopeng. Vi har vissa krav för att han ska få pengarna och imorgon blir första gången han får pengar.

Vad har ni gett vid den åldern och vad tycker ni är ok att ge? 
    Pengarna har han bestämt att ska sparas till leksaker.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lämplig veckopeng för 6-åring
  • Venne

Vi ger 0 kr. Men det ska bli intressant att se hur folk resonerar kring detta. 

• Enyo

Vad har ni för krav för att han ska få det då?

• MrsKnapa

Vi ger 5;- per år dem är från 6 års ålder under förutsättning att dem bäddar sina sängar på morgonen, plockar undan i rummen innan läggdags

• malinstlm

Min 6-åring får 25kr i veckan. Då ska hon duka och duka av de två dagarna hennes storasystrar lagar maten. Och vara "allmänt hjälpsam" när man ber henne.

• Mrs Green

Vi ger 20 kr men då ska det räcka till lördagsgodis också. Hon ska ha städat sitt rum (plockat undan) innan. 

• Loriyana

Min dotter (som fyller sex år imorgon) får 5kr. Hon brukar städa, ibland diska samt sopa golvet. När hon diskar så brukar jag dock behöva göra om allt igen. Men vill ju uppmuntra tösen så jag säger hur duktig hon är och sedan diskar jag igen efter att hon har lagt sig ;)

• Viberg

25:- får vår 6-åring och han sparar allting till att köpa lego för. För att få 25:- ska han hålla ordning på sina leksaker och kläder, hjälpa till med att duka när han blir ombedd att göra det, städa rummet ordentligt + dammsuga det en gång i veckan samt dammsuga hallen en gång i veckan. Hittills har han aldrig missat en veckopeng och han blev överlycklig när han kunde köpa sin första legomodell, som han sparat till under ett halvår!

Svar på tråden Lämplig veckopeng för 6-åring