• FinastE2010

Bra spel till 3 åring?

Hej!

Jag har nyligen upptäckt att min son verkligen gillar att spela spel! Dock har vi inte så mkt i nuläget mer än fiskespel, "ballongspelet" och alfons dominospel. Ballongspelet och alfons domino fullkomligt älskar han!

Undrar om ni har några bra tips på spel för en 3åring? De spelen som jag nämnt är precis det som han klarar av eller vad man ska säga och det är så svårt att hitta bra och roliga spel som varken är för lätta eller för svåra. Memory har jag funderat på såklart men ute efter något mer "riktigt spel" om ni förstår hur jag menar? :)

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Bra spel till 3 åring?
  • tyfg

Hm, är antagligen fel ute för jag känner inte igen spelen du nämner. Men funderar man på Memory så kanske "Vem där?" kan fungera?

• tilj75

Barnalphapet, de behöver inte kunna bokstäverna, bara se vart de ska ligga.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • RöttÄrSött

Steka Ägg är ett jättebra mattespel från tre år Man har ägg i sin korg och ska bli av med dem genom att slå tärningen. För de yngsta har man en tärning med siffror medan de äldre (eller sifferintresserade) använder den vanliga med prickar.

www.prisjakt.nu/produkt.php

• hysteria

Bamses 4 i rad gillar min dotter i samma ålder och ballongjakten, men det kanske var det du menade? Med en nalle på framsidan.

• krompa

Yatzy med bilder.
    Har sett att det finns med bilar och disney prinsessor.
    Min grabb fick med bilar när han fyllde 3 år och det enda de behöver kunna är att göra ett kryss i en ruta för varje bil i rätt färg, sen får man som vuxen räkna ihop kryssen när spelet är klart.

www.hiko.se/Leksaker/Varugrupp/Spel/Barnspel/K%C3%A4rnan-Yatzy-Disney-Cars

• Lumo

Grimasspelet är kul. Man ska härma grimaser på korten o den andra ska peka på rätt grimaskort. De flesta spel kan man ju förenkla reglerna på så de passar barnets ålder.

Råttfällan. Bamsespelet, memory,

• Naquadria

Ett populärt spel hos vår 3-åring är Mato, Mato. Maskar som kryper i jorden. Handlar mest om tur med tärningen, men även lite taktik. Snygg/Rolig design på spelet är ett plus.

• daimstrut

Lille Storm-spelen. Vet inte om de finns i Sverige men har sett dem både här i Norge och i Danmark. Kortspel med brickor och finns med olika teman. Lagom svårt för en treåring

Svar på tråden Bra spel till 3 åring?