• Physical

Vad kostar egen Sugarpaste?

Vad kostar det att göra egen sockerpasta på ett ungefär? Är det billigare eller dyrare än att köpa färdig? 

• Svar på tråden Vad kostar egen Sugarpaste?
  • Vendelsö

Beror ju på hur mycket du ska göra och vad du behöver köpa. Har du inga av ingredienserna hemma och du bara ska göra en tårta tex så är det knappt lönsamt att tillverka egen. Du behöver förutom florsocker också sirap, glukos,

• Vendelsö

.. Och fett, tex kokosfett. En förpackning färdig sugarpaste brukar man få för under hundringen.

• Eleonor01

Kan inte länka men leta efter tråden tårttråden del 18. I den hittat du super duktiga tårtbakare som verkligen kan hjälpa dig på vägen. De har väldigt bra recept dessutom. Lycka till!!

• Dr Mupp

Jag gjorde egen. Det är inte värt det. Kostnadsmässigt ligger det högre och det tar mycket tid. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • rultan

Då kommer jag och hävdar motsatsen och säger att det är jätteenkelt och billigare att göra egen!

• CatKatt

Ett (sent) tips är att göra marshmallows fondant med enbart marshmallows, vatten, matolja och florsocker. Väldigt enkelt och billigt. Den behöver inte heller fodras med smörkräm eller liknande, det går jättebra att lägga den direkt på grädde.

• Jul
    CatKatt skrev 2013-01-30 23:39:44 följande:
    Ett (sent) tips är att göra marshmallows fondant med enbart marshmallows, vatten, matolja och florsocker. Väldigt enkelt och billigt. Den behöver inte heller fodras med smörkräm eller liknande, det går jättebra att lägga den direkt på grädde.
    Det har jag funderat på. Går det att använda fondant till figurer?
    ~*rabiat*~
  • CatKatt

Jag har själv inte gjort figurer med den själv än, men efter en google sökning skulle jag svara ja, det går.

• Jul

Toppen. Då får jag testa det snart.

~*rabiat*~
  • mrsStatham
    Physical skrev 2013-01-19 00:17:53 följande:
    Vad kostar det att göra egen sockerpasta på ett ungefär? Är det billigare eller dyrare än att köpa färdig? 
    Hur långt är ett snöre?
    Ska du ha det i två lager för att ha över en tårta som är så stor att den rymmer en människa?
    Eller ska du göra det till 3 cupcakes? 
    Bara två saker är oändliga
Svar på tråden Vad kostar egen Sugarpaste?