• bubbla2012

äppelallergi?

Jag har alltid blivit lite röd om om kinderna när jag äter gröna äpple, även andra frukter som är syrliga. Mitt senaste sug har varit granny smith äpplen. Åt en hel del igår och blev tomatröd på kinderna.

Någon som varit med om detta? Tror ni det är någon fara att fortsätta äta det i normal mängd?

Är ju såååå gott just nu och bara måste ha det.

• Svar på tråden äppelallergi?
  • bubbla2012

Ja, det blir samma effekt..därför jag tror att syran är problemet då jag får samma symptom av mycket clementiner och jordgubbar

• EJL

Jag blir röd på halsen av röda äpplen. :) Jag är allergisk av mycket som är rött faktiskt. Men för min del kliar det bara i munnen och jag blir röd. När jag var mindre minns jag att jag kunde bli röd runt munnen också. (Inteså pricksäker då!)

• bubbla2012

Jag blev mest orolig då jag läste någonstans att om man utsätts för något man är allergisk mot upprepade gånger kan symtomen ändras och bli värre. Men om det inte är så vill jag bara tugga granny smith som tusan..det finns verkligen inget godare just nu!

• EJL

Just det, har en kompis som är mjölkallergiker som blivit värre när hon åt mjölkprodukter trots allergin.

Svar på tråden äppelallergi?