• Vickan I

Klisterlapp - laga overall?

Hej! Liten reva i overallen, hur lagar jag det bäst? Finns det lappar man klistrar på? Så man slipper stryka och ha sig och vart köper jag det? Mörkblå el svart. Skulle vilja fixa det innan förskolan på måndag. Tack!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Klisterlapp - laga overall?
  • ElsaT

Jag köpte på Åhlens men såg sen att det även fanns på  ICA. Svart självhäftande nylon som man klippte i lagom storlek och bara klistrade på.Inte tvättat efter lagningen.

• Vickan I

Ja precis ngt sådant jag tänkt. Sydde du ihop innan eller klistrade du bara?

• Gurkan
    Vickan I skrev 2013-01-20 09:13:31 följande:
    Ja precis ngt sådant jag tänkt. Sydde du ihop innan eller klistrade du bara?

De är självhäftande vilket kändes jättebra! Ville verkligen undvika att sy för sömmen blir ju inte tät. Rengjorde plagget där lappen skulle sitta, lät det torka ordentligt och klippte till lappen så det var minst två centimeter runt revan och så klistrade jag fast den. Höll helt tätt!
  • Vickan I

Perfekt. Hade hittat sådana man stryker på, men känns drygt vara försiktig och stryka på nylonmaterial som overallen är osv. Tänkte om man behövde nästa ihop revan innan man klistrade, men behövs då inte.

• Gurkan
    Vickan I skrev 2013-01-20 09:31:56 följande:
    Perfekt. Hade hittat sådana man stryker på, men känns drygt vara försiktig och stryka på nylonmaterial som overallen är osv. Tänkte om man behövde nästa ihop revan innan man klistrade, men behövs då inte.

Bara ta extra mycket runt om så tror jag det ska klara sig.
Svar på tråden Klisterlapp - laga overall?