Klisterlapp - laga overall?
Hej! Liten reva i overallen, hur lagar jag det bäst? Finns det lappar man klistrar på? Så man slipper stryka och ha sig och vart köper jag det? Mörkblå el svart. Skulle vilja fixa det innan förskolan på måndag. Tack!
Hej! Liten reva i overallen, hur lagar jag det bäst? Finns det lappar man klistrar på? Så man slipper stryka och ha sig och vart köper jag det? Mörkblå el svart. Skulle vilja fixa det innan förskolan på måndag. Tack!
Jag köpte på Åhlens men såg sen att det även fanns på ICA. Svart självhäftande nylon som man klippte i lagom storlek och bara klistrade på.Inte tvättat efter lagningen.
Ok, tack. Ska kolla där.
www.skapamer.se/textil-och-sybehor/laglappar-reparation-och-textilvard/laglappar/laglapp-av-nylon-sjalvhaftande-18-x-10-cm-marinbla-0-018 Såna här använde jag och lagad sonens skalbyxor och det höll jättebra!
Ja precis ngt sådant jag tänkt. Sydde du ihop innan eller klistrade du bara?
Perfekt. Hade hittat sådana man stryker på, men känns drygt vara försiktig och stryka på nylonmaterial som overallen är osv. Tänkte om man behövde nästa ihop revan innan man klistrade, men behövs då inte.