• blivande3barnsmamms

Graviditetspenning i kök.

Hej har lite frågot ang graviditetspenning. Jag jobbar i ett skolkök där vi värmer upp mat till 250 st. Alla bläck vi har väger runt 10 kg som vi flyttar hit och dit. Sen har vi glasbackar vi kör ut som väger runt 10 kg vi lyfter upp på glasvagnen. Vi har även tunga korgar för bestik som inte är lätta lyfta. 2 dagar i veckan kommer massa varor som väger massvis. Som sagt lyft hela tiden som är upp till 12 kg. Sen har vi mjölken vi hissar upp med vagn som väger 20 kg men man får ändå knuffa till den in i mjölkmaskinen.

På eftermiddagen är jag kvar själv då får jag oftast sätta upp 30 stolar vissa dagar. Och mitt jobb under eftermiddagen är skura hela matsalen och där böjer man sig mycket vilket har gjort att jag fått problem med ryggen och i bland sammandragningar.  

Jag har pratat med min chef vi ska ha möte om omplacering i feb. han trodde mina kollegor kunde skura golvet istället för mig eftersom de jobbar tidigare men de säger att vi kan inte skifta jobb för det är lika tungt på morgonen.

Frågan är då blir man beviljad graviditetspenning vad tror ni?        

Svar på tråden Graviditetspenning i kök.