• Anonym

Har du lyckats färga håret själv hemma? Eller har du misslyckats?

Har du lyckats färga håret själv hemma? Eller har du misslyckats? Berätta gärna vilken färg du hade innan och efter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-21 18:59
    Kan håret gå av om man färgar det? Mitt hår är väldigt tort och skört.

• Svar på tråden Har du lyckats färga håret själv hemma? Eller har du misslyckats?
  • Anonym

Brukar göra blonda slingor, det misslyckas inte :)

• Anonym

Har färgat håret svart i snart 13 år och det har aldrig misslyckats. Jag är brunhårig med gråa strån som har börjat synts de senaste 4 åren :)

• HWR

Jag färgar alltid håret själv. Jag färgar det mörkbrunt, hur lätt som helst :)
    En gång när jag var yngre så så körde jag blonda slingor i håret. Då fick jag gå till frisören efteråt och fixa till det, haha. Jag såg ut som en skunk!

Men jag har slingat det flera gånger innan och efter missödet också och då har det blivit bra. 

• SupersurasunkSara

Brunt hår med få skiftningar i rött, har färgat rött hemma 'jämt' och aldrig misslyckats. Har säkerligen lite gråa strån nu

Färgar ibland med traditionell hårfärg ibland med henna. Använder oftast no poo modellen när jag tvättar håret också men det tror jag inte gör så stor skillnad just för färgen. 

• Fruek

Vanlig färgning brukar gå jättebra, men blekning har jag gjort 2 ggr och totalt misslyckats med bägge gångerna. Då har det blivit mössa till frisören dagen efter. Just blekning tycker jag också att man tydligt kan se när folk gjort själv, det ser fulare och lite skabbigare ut.

• LadyTeague

Jag har alltid färgat hemma, och färgar nu för tiden min blonda utväxt svart ca var fjärde vecka.
    Det luriga är väl blekningar och slingor beroende på vilken färg man har innan. 

Nothing shows maturity like a good public fight on the internet. Oh look, they turned on the caps lock. This shit is serious now
  • SupersurasunkSara

Ja, blekning av hår bör man göra hos frisör iaf första gången. Många får halm- eller kissfärgat hår.. Och många väljer helt fel till sin hudton.

• LinneaJosie

Det kanske är olika, både på färger och hårkvalité, men jag har förgat håret torrt, smutsigt, rent, blött, efter tvätt med diskmedel. Det fäster hur bra som helst hur jag än gör.

• Elin 885

har färgat hemma i ca 12 år =), men nu låter jag en frisör tona håret på mig varannan månad.

Svar på tråden Har du lyckats färga håret själv hemma? Eller har du misslyckats?