Frågan om misslyckat upptiningsförsök vid fet/ivf
Hej!Jag är ny här och har en fråga till er erfarna ivf:are angående upptining av frysta embryon.
Har gått igenom ett ivf försök där resultatet blev ett färskförsök (misslyckat) samt 6 st till frysen.
Gjorde en fet för två dagar sedan och ruvar nu på ett fyrcelligt ägg.
Nu till min fråga: vid upptiningen så blev resultatet att ett ägg dog, två stycken var tvåcelliga, två stycken var
trecelliga och det sista var fyrcelligt. Kliniken (landstinget) tinade alltså upp alla äggen, satte in ett fyrcelligt och kastade mot min vilja resten. Alla äggen är alltså borta. Jag har hört att folk både får tillbaka tvåcelliga samt trecelliga och lyckas bli gravida med det. Min önskan hade varit att de satt in de trecelliga äggen först innan de fortsatt att tina upp alla. Lyckas inte detta, måste jag gå vidare med nästa ivf istället för att göra fler insättningar och så roligt är det ju inte. Kan inte glädjas åt min återföring, tänker bara på de embryon som slängdes bort av sjukhuset. De frågade inte vad jag ville, utan tinade upp alla och kastad bort två trecelliga som hade kanske kunnat bli något. Någon mer därute som varit med om något liknande? Har detta gått rätt till?