XL kläder i USA
Jag ska snart åka till Florida och vill ha tips på butiker som har snygga kläder i storlek XXL.
Jag ska snart åka till Florida och vill ha tips på butiker som har snygga kläder i storlek XXL.
Wal-mart? Nä haha jag har ingen aning. Men det lär väl finnas ganska många med tanke på vad amerikanerna äter.
Stora storlekar finns nästan överallt, men jag gillar GAP, Old Navy bl.a. Vart skall du i Florida?
En svensk och en amerikansk XXL är oftast (inte alltid) olika stora - i amerikanska affärer kommer du nog att dra XL. Vart i Florida ska du? Jag har varit en del i Orlando och du kan hitta affärer med större storlekar i tex shoppingcentret Florida Mall. Det finns massa outlets också men mest märkesbutiker - inte alla man hittar stora storlekar i men prova Tommy Hilfiger tex.
Tack för tipsen, någon mer?
Vi ska till Orlando, Miami (bla sawgrass mills) o Cape Coral...
I Orlando så finns det en massa olika malls och outlet. Vi brukar alltid försöka besöka VF factory outlets där det finns massor av kläder i alla storlekar. De finns även i Sawgrass Mills. Att hitta kläder i stora storlekar är inga problem i USA.