soffliggaren skrev 2013-01-20 19:28:37 följande:
Barnpassaren hämtar dig så fort det är något. Sen så kan du se det som en vanlig inskolning som dagis.
Frågan är hur många passaren tar in på hur stor yta ? Många barn så hur många passar ?
Hur länge får du lämna, max 2 tim ?
Jag hade lätt lämnat in på gym men inte på ikea. Ikea är för stort för att springa och hämta barnet. Gymmet så är du på "skrikavstånd"
Hur kommer du göra när du ska lämna på fsk ? Enda skillnaden är att om barnet skriker på gymmet så hämtas du och på fsk så kan ditt barn vara ledsen och längta hela dan men du kommer inte förrens efter flera timmar.
Det står att de har max tio barn (mellan 3 mån och 11 år, under 2 år räknas som två barn) per skötare. Men jag antar att det är en ganska begränsad och säker yta, och de gör inget sånt som blöjbyten och liknande som tar fokus från de andra barnen. Om situationen så kräver kan de begränsa antalet barn ytterligare står det. Man får lämna i 1,5 timmar vilket skulle räcka gott och väl för mig.
Vi har inte planerat att börja med fsk innan barnet är 3 år, så har inte riktigt tänkt i de banorna ännu. Barnet är van att vara med andra barn, vi går till ÖF ganska ofta.