• Anonym (hönset)

Erfarenhet av barnpassning på gym?

Någon som lämnat en 1,5-åring till barnpassning på gym? Har det funkat bra?

Har en 1,5-åring som inte går på dagis. Skulle vilja träna men är lite hönsmammig och rädd att barnpassningen är oseriös. Det står att de tar emot barn mellan 3 månader och 11 år. Skulle ni våga lämna barnet där? 

• Svar på tråden Erfarenhet av barnpassning på gym?
  • Anonym (hönset)

Puff.

• Litet My

Jag hade inte vågat, möjligtvis om barnet sov och någon hojtade på mig.

Här finns dock ingen barnpassning utan större barn kan sitta och spela wii och såna saker.  

• Anonym

Det beror ju på vad det är för gym, vart det ligger och hur organiserat det är. På mitt gym har de särskilda barnvakter som stannar med barnen i lekrummet när föräldrar tränar. Sen finns det också mer organiserad baranpassning när ungarna får rusa av sig och leka i en jympasal under timmen som det är pass i andra salen. 

Det är ju faktiskt omöjligt för oss att svara på vad som är bäst för ditt barn och hur det är på ditt gym. Enklast är väl att gå dit och prata med barnvakterna, se om du får förtroende för dem,  stanna med ditt barn ett tag, prova att lämna honom i tio minuter, sen 20 och sen längre och längre. Inskolning precis som på dagis.  

• Anonym

De där har jag funderat en hel del på. Min man tränar mycket och för att han ska klara av att vara föräldraledig i framtiden, utan at klätra på väggarna, så kommer han behöva gå till gymmet ibland och det vore ju smidigare att han passade på när jag jobbar. På Sats här där vi bor har de barnpassning och jag har aldrig sett mer än två tre barn där samtidigt och tycker det verkar fungera väldigt bra. Skulle det vara något är man ju trots allt i samma hus. Kan vara där på bara någon minut..

Jag skulle dock aldrig någonsing lämna barnen på IKEA barnpassning, mest för att jag jobbat där och sett att det inte finns tillräckligt med personal för antalet barn, och de som jobbar där inte direkt har den utbildning som krävs. Sen är det större, opersonligare och känns inte inte alls lika tryggt eller säkert.

• Anonym (hönset)

Det är SATS jag funderar på. Det verkar som det ska finnas personal på barnpassningen. https://www.sats.se/tjanster/minisats/

Jag har aldrig tränat på det gymmet. Har inte tränat på många år men måste verkligen komma igång för hälsans skull. Jag jobbar halvtid och mannen andra halvan, vi behöver tiden då vi båda är lediga att vara tillsammans på. Ska jag kunna träna måste det vara dagtid de dagar jag är ledig. Om det skulle bli aktuellt skulle det handla om en timme två förmiddagar i veckan

Mitt barn går som sagt inte på dagis men är väldigt social och nyfiken om jag till exempel går till öppna förskolan. Självklart kommer jag testa försiktigt, frågan är om jag ska våga testa alls. 

• Anonym
    Anonym (hönset) skrev 2013-01-20 16:16:56 följande:
    Det är SATS jag funderar på. Det verkar som det ska finnas personal på barnpassningen. www.sats.se/tjanster/minisats/

Jag har aldrig tränat på det gymmet. Har inte tränat på många år men måste verkligen komma igång för hälsans skull. Jag jobbar halvtid och mannen andra halvan, vi behöver tiden då vi båda är lediga att vara tillsammans på. Ska jag kunna träna måste det vara dagtid de dagar jag är ledig. Om det skulle bli aktuellt skulle det handla om en timme två förmiddagar i veckan

Mitt barn går som sagt inte på dagis men är väldigt social och nyfiken om jag till exempel går till öppna förskolan. Självklart kommer jag testa försiktigt, frågan är om jag ska våga testa alls. 
    Varför skulle du inte ens våga testa? Det är ju bara att du stannar kvar med ditt barn i början och sen kan du ställa dig längre bort och se hur hen klarar det. 

Och faktum är att du måste lära dig att lämna ditt barn själv då och då för annars kommer du få en unge som inte vet hur man umgås med andra barn utan mamma i närheten... 
  • XcsM
    Anonym (hönset) skrev 2013-01-20 16:16:56 följande:
    Det är SATS jag funderar på. Det verkar som det ska finnas personal på barnpassningen. www.sats.se/tjanster/minisats/

Tycker du skall gå dit och träna en gång själv (om du har möjlighet) så du först ser om det är ett gym du vill träna på, sen testa barnpassning en gång. Har inte utnyttjat barnpassning själv men de jag känner som arbetat som barnpassare på gym har varit väldigt kvalificerade och duktiga på det dem gör  
    SATS är ju dessutom en stor, välorganiserad och proffsig kedja.
    Och vågar du ju inte får du aldrig veta ? Första gången kan du ju hålla lite koll. Du kan även ta upp eventuella funderingar med personalen om det är något du är orolig för. 
  • Anonym (hönset)

Jag letar på nätet men hittar inte något om att man kan köpa engångsbiljett på SATS. Annars vore ju det perfekt för att kunna kolla hur det ser ut och känns. Jag vill inte lägga 500 kr x 3 månader på att testa något som jag inte vet om det kommer funka. Vet inte hur jag ska göra. Någon mer gymerfaren som vet hur det brukar fungera, kan man se något alls av lokalerna om man inte betalar? Kan man gå dit med barnet en förmiddag och be att få ta en titt på stället innan man bestämmer sig?

• XcsM
    Anonym (hönset) skrev 2013-01-20 16:53:19 följande:
    Jag letar på nätet men hittar inte något om att man kan köpa engångsbiljett på SATS. Annars vore ju det perfekt för att kunna kolla hur det ser ut och känns. Jag vill inte lägga 500 kr x 3 månader på att testa något som jag inte vet om det kommer funka. Vet inte hur jag ska göra. Någon mer gymerfaren som vet hur det brukar fungera, kan man se något alls av lokalerna om man inte betalar? Kan man gå dit med barnet en förmiddag och be att få ta en titt på stället innan man bestämmer sig?
    Vad konsigt om de inte går att lösa någon engångsavgift Obestämd Det går det på alla de större gymkedjorna som jag varit i kontakt med.
    Annars brukar många gym erbjuda en rundtur och visning av maskiner om man ber om det, det kan ju vara ganska bra i ditt fall om du inte tränat på länge. Då visar de alltså både lokaler samt hur man gör i de olika maskinerna för att inte dra/lyfta fel och skada sig.
    Om de inte har det så kan du ändå gå dit och be dem visa dig runt. De vill ju ha dig som kund och om kunden bara behöver se lokalerna för att bestämma sig har jag svårt att tro att dem inte skulle vilja hjälpa dig med det. 
  • Anonym (hönset)
    XcsM skrev 2013-01-20 16:57:28 följande:
    Vad konsigt om de inte går att lösa någon engångsavgift Obestämd Det går det på alla de större gymkedjorna som jag varit i kontakt med.
    Annars brukar många gym erbjuda en rundtur och visning av maskiner om man ber om det, det kan ju vara ganska bra i ditt fall om du inte tränat på länge. Då visar de alltså både lokaler samt hur man gör i de olika maskinerna för att inte dra/lyfta fel och skada sig.
    Om de inte har det så kan du ändå gå dit och be dem visa dig runt. De vill ju ha dig som kund och om kunden bara behöver se lokalerna för att bestämma sig har jag svårt att tro att dem inte skulle vilja hjälpa dig med det. 
    Ja, jag tycker också det är konstigt. Jag kanske bara har missat det på hemsidan. Jag får helt enkelt ta kontakt med det enskillda gymmet antar jag.
  • MissStrawberry

De är klart att det går att lösa engångsavgift på Sats. Det går även att höra av sig till gymmet och berätta att man är intresserad av att köpa kort men vill testa en gång först, defick både jag och min man göra gratis. Gå dit och kolla läget så kan de berätta mer om både barnpassning och träning.

• Anonym (hönset)
    MissStrawberry skrev 2013-01-20 17:02:19 följande:
    De är klart att det går att lösa engångsavgift på Sats. Det går även att höra av sig till gymmet och berätta att man är intresserad av att köpa kort men vill testa en gång först, defick både jag och min man göra gratis. Gå dit och kolla läget så kan de berätta mer om både barnpassning och träning.
    Tack, ska ringa dem och fråga. Jag är novis på det här med gym och jag hittade inget om det på Sats hemsida, så trodde inte det gick. 

Har du använt barnpassningen på Sats? 
  • soffliggaren

Barnpassaren hämtar dig så fort det är något. Sen så kan du se det som en vanlig inskolning som dagis.
    Frågan är hur många passaren tar in på hur stor yta ? Många barn så hur många passar ?

Hur länge får du lämna, max 2 tim ?

Jag hade lätt lämnat in på gym men inte på ikea. Ikea är för stort för att springa och hämta barnet. Gymmet så är du på "skrikavstånd"

Hur kommer du göra när du ska lämna på fsk ? Enda skillnaden  är att om barnet skriker på gymmet så hämtas du och på fsk så kan ditt barn vara ledsen och längta hela dan men du kommer inte förrens efter flera timmar.

• MissStrawberry
    Anonym (hönset) skrev 2013-01-20 19:25:43 följande:
    Tack, ska ringa dem och fråga. Jag är novis på det här med gym och jag hittade inget om det på Sats hemsida, så trodde inte det gick. 

Har du använt barnpassningen på Sats? 

Jag har inga barn ännu så har inte använt det MEN kommer säkerligen att göra det i framtiden. Har även en kompis jag ibland tränar med som då brukar ha sin dotter, drygt 2 år, på deras barnpassning. Det har fungerat riktigt bra och hon är väldigt nöjd. =)
  • Anonym (hönset)
    soffliggaren skrev 2013-01-20 19:28:37 följande:
    Barnpassaren hämtar dig så fort det är något. Sen så kan du se det som en vanlig inskolning som dagis.
    Frågan är hur många passaren tar in på hur stor yta ? Många barn så hur många passar ?

Hur länge får du lämna, max 2 tim ?

Jag hade lätt lämnat in på gym men inte på ikea. Ikea är för stort för att springa och hämta barnet. Gymmet så är du på "skrikavstånd"

Hur kommer du göra när du ska lämna på fsk ? Enda skillnaden  är att om barnet skriker på gymmet så hämtas du och på fsk så kan ditt barn vara ledsen och längta hela dan men du kommer inte förrens efter flera timmar.
    Det står att de har max tio barn (mellan 3 mån och 11 år, under 2 år räknas som två barn) per skötare. Men jag antar att det är en ganska begränsad och säker yta, och de gör inget sånt som blöjbyten och liknande som tar fokus från de andra barnen. Om situationen så kräver kan de begränsa antalet barn ytterligare står det. Man får lämna i 1,5 timmar vilket skulle räcka gott och väl för mig. 

Vi har inte planerat att börja med fsk innan barnet är 3 år, så har inte riktigt tänkt i de banorna ännu. Barnet är van att vara med andra barn, vi går till ÖF ganska ofta. 
  • Anonym (hönset)
    MissStrawberry skrev 2013-01-20 19:32:47 följande:

Jag har inga barn ännu så har inte använt det MEN kommer säkerligen att göra det i framtiden. Har även en kompis jag ibland tränar med som då brukar ha sin dotter, drygt 2 år, på deras barnpassning. Det har fungerat riktigt bra och hon är väldigt nöjd. =)
    Vad bra, skönt att höra. Jag ska provträna en gång utan barn och se hur det ser ut. Kanske höra med personalen hur många barn det brukar vara olika tider. Om det känns bra så ska jag nog testa. Jag skulle verkligen behöva det.
  • soffliggaren
    Anonym (hönset) skrev 2013-01-20 19:35:21 följande:
    Det står att de har max tio barn (mellan 3 mån och 11 år, under 2 år räknas som två barn) per skötare. Men jag antar att det är en ganska begränsad och säker yta, och de gör inget sånt som blöjbyten och liknande som tar fokus från de andra barnen. Om situationen så kräver kan de begränsa antalet barn ytterligare står det. Man får lämna i 1,5 timmar vilket skulle räcka gott och väl för mig. 

Vi har inte planerat att börja med fsk innan barnet är 3 år, så har inte riktigt tänkt i de banorna ännu. Barnet är van att vara med andra barn, vi går till ÖF ganska ofta. 
    Träna och njut av din egen tid. Ingen fara Glad
  • Pluttfamilj

Jag har haft min son på barnpassning på sportlife som också har barnpassning för barn 3mån och upp när sonen var 1,5år. Det fungerade kanon, dock är barnpassning 17.30-21.30 lite väl sent för sonen men annars är barnpassningen jätte bra. Sonen gillar att vara där och leka med de andra barnen och givetvis finns det personal där hela tiden! :)

Svar på tråden Erfarenhet av barnpassning på gym?