• Turismvetaren

Vad saknar ni ifrån resebranschen?

Hej,
    Jobbar som turismvetare vilket innebär att jag hjälper resebranschen att förbättra och erbjuda tjänster åt turister.

Vill därför hör med er som reser med barn. Vad saknar ni? Vad skulle ni uppskatta att få stöd med?  Alla ideer är välkomna!
    tack på förhand!
    Hälsningar
    Maria Lindqvist
    [email protected]

• Svar på tråden Vad saknar ni ifrån resebranschen?
  • Vit Lilja

Jag är rätt trött på att "alla" gnäller när man reser med barn. Man får höra "men ni kan ju inte åka dit med en 2-åring!" eller "men dom små barnen kommer ju inte ihåg ändå"

Det skulle vara kanon att även resebyårerna uppmuntrar till att resa med barn och att det är mer accepterat att resa med barn. Kanske skulle det startas något projekt som visar positiva sakerna med att resa med barn där man även får se vad som ändras hos barnet. Kanske barnen går snabbare om man åker på semester i 1-årsåldern, tar kontakt med andra barn och leker själva när man reser i 3-årsåldern och lär sig andra språk och får bättre självförtroende om man reser med en 7-åring.

• barnluktarbajs

Med tanke på att var och varannan tråd om resor handlar om småbarn på flyget, så antar jag att fler föräldrar helt enkelt vill veta hur det är att resa med barn, och tips på hur man kan sysselsätta dem för att undvika att störa andra resenärer.

• nasj

Vi har rest till Thailand,USA och Canada med våra småbarn,1 och 3,nått som verkligen var uppskattat var i sverige och canada där det fanns lekplatser på flygplatsen,borde det finnas mer av

Svar på tråden Vad saknar ni ifrån resebranschen?