• Sofia 005

Hjälp! Laga snap-fäste på handtag till bugaboo cameleon?

Det ena vita snap-fästet som reglerar hölden på handtaget till min bugaboo cameleons har släppt och kan inte längre låsa fast handtaget. Det ser inte trasigt ut eller som att det fattas någon skruv eller så. Det hela hände helt plötsligt när jag skulle höja handtaget.

Vet någon vad som hänt och ifall det går att fixa? Vagnen är från 2010 så garantin har gått ut.

Tacksam för svar!
    Sofia

• Svar på tråden Hjälp! Laga snap-fäste på handtag till bugaboo cameleon?
  • Alisa

Jag hade också det problemet. Mellan platsfästet och metalldelen (den som man för upp och ned) ska det sitta en liten platt metallbit, ca 8mm x 30 mm, vilken troligen har ramlat ut. Om du har något liknande kan du trycka in det mellan platsbiten och metalldelen och då går den att låsa igen Glad
    Min gick också sönder efter att garantitiden hade gått ut. Som tur var hittade jag en tunn metallbit i våran verktygslåda. Annars kanske det finnas på typ Panduro eller Claes Ohlson

___
    I     I
    I     I
    I     I
    I     I
    I__I

Typ som ovan  Flört 
    Lycka till! 

• Sofia 005

Tusen tack - det funkade! Hoppas att den håller nu... Skrattande

• Alisa
    Sofia 005 skrev 2013-01-20 21:44:31 följande:
    Tusen tack - det funkade! Hoppas att den håller nu... Skrattande
    Vad bra! 
    Jag lagade min vagn på samma sätt för dryga året sedan, den fungerar finfint! I början var jag uppmärksam på när jag "låste upp" vagnen att inte metallbiten trillade ut, men den håller sig på plats  Glad
Svar på tråden Hjälp! Laga snap-fäste på handtag till bugaboo cameleon?