• Anonym (Hur göra?)

Sex med familjehemspappa?

Flyttade till ett familjehem för några år sen. Ganska snart började jag få blickar från pappan. Tillslut hade vi sex. Både när han var nykter och onykter. Jag sa inte nej, i rädsla för att att han skulle köra på ändå. Har blivit utsatt för övergrepp tidigare. Efter några månader sa jag dock ifrån av respekt för fostermamman. Han respekterade det och allt upphörde. Fosterhemsmamman misstänkte och frågade flera gånger men både han och jag nekade. Jag skämdes. Flyttade efter några år därifrån men hade fortfarande en okej kontakt med familjehemmet.
    Sen började jag få massa sms en kväll. Det fortsatte hela natten och på morgonen sa han att han tydligen skrivit till fel person, vilket jag vet att han inte gjorde.
    Berättade sen för fostermamman om allt när hon frågade. Hon sa att hon skulle lämna honom på en gång.. Jag var ju bara 14 när allt började.
    Sen stack han till sitt hemland när hon konfronterade honom.
    Sen var jag hemma hos henne och fick återigen berätta om allt för deras gemensama vän. Hon ville ha honom på sin sida som stöd vilket jag kan förstå. Men då kretsade typ hela samtalet om hur dom kunde få tillbaka honom till Sverige och att dom ville att han skulle få hjälp då han har inte bara ett sexmissbruk utan även alkohol och spelmissbruk. Blev rätt ledsen för jag tycker ju om henne, men kommer inte kunna ha kontakt med dom om han kommer tillbaka.. Skulle inte klara det. Det spelade tydligen ingen roll.. Hon ville ha honom tillbaka.

Berättade slutligen för min pojkvän som stöttar mig helt, men han tycker att jag ska säga upp all kontakt med dom och anmäla dom. För dom bör inte ha fler placeringar hos sig. Dom har det som ett heltidsjobb, och han har ju säkerligen utsatt fler.
    Vad tycker ni? Vill ju inte skapa massa bråk och konflikter.. Men tänk om andra blir utsatts om han kommer tillbaka? Hjälp?

Ursäkta för ett långt rörigt och sammanhängande inlägg.. Rörigt i mitt huvud nu med..

• Svar på tråden Sex med familjehemspappa?
  • Anonym (L)

Jag ser det som att det är han som orsakar bråk och konflikter, ifall det nu blir det som en anmälan från dig leder till. Han gjorde något som var VÄLDIGT FEL och det är inte mer än rätt att han får ta konsekvenserna utav det.

• Anonym (Hur göra?)

Jo.. Han skulle bli vansinnig. Men det skulle drabba fostermamman också eftersom hon inte skulle få nya placeringar..

• Flisan79

Anmäl!! Fan va less jag blir av att höra detta. Hur kommer det sig att så många familjehem har idiotföräldrar? Min man bodde på några olika som barn och även om han aldrig blev misshandlad eller utnyttjad men av kanske 10 olika så var 9 så illa att han rymde.

• Anonym (Hur göra?)

Å andra sidan kanske hon får skylla sig själv om hon tar tillbaka honom..?

• Anonym (Hur göra?)

Jag är ganska inne på att anmäla.. Men något i mig säger att jag borde avvakta tills jag vet om han kommer tillbaka? Eller borde jag anmäla dom båda som par?

• Anonym

Jag skulle anmäla direkt. Kvinnan behöver hjälp att inse vad mannen har gjort, han har gjort sig skyldig till ett allvarligt brott och hon är banne mig skyldig att själv anmäla detta när hon får vetskap om det då hon åtagit sig att skydda fosterbarnet. Det behövs göras en utredning om hennes lämplighet att ta hand om fosterbarn. Och gällande mannen är det en brottsutredning som ska göras. Har han lämnat landet för att han ska undgå att ta ansvar för sina handlingar?

• Andromeda

ANMÄL! Jag är så ledsen ts för att du har blivit utsatt för det här, du skulle ha varit trygg där och istället blev du utnyttjad. Att din fostermamma vill ha tillbaka honom och tydligen inte har några problem med att ta in andra barn som han antagligen kan utnyttja visar vilken sorts person hon är. Hon är inget offer och det är tamjefan inte synd om henne på något vis. 

• Anonym (Anmäl!)

Soc direkt i morgon! Du kan få ett fett skadestånd! Svinet var/ är en pedofil.

• Anonym (L)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2013-01-20 18:02:29 följande:
    Å andra sidan kanske hon får skylla sig själv om hon tar tillbaka honom..?
    Exakt.

Om hon vet vad han har gjort mot dig och ändå vill ha honom i sitt hem tillsammans med barn/tonåringar så är hon inte lämplig som familjehem.
  • Anonym (Hur göra?)

Ni har rätt. Det är bara jag som känner mig elak.. Men tror ni jag kommer någon vart utan bevis? Mer än mina ord och det faktum att hon säger att hon tror på mig?

Svar på tråden Sex med familjehemspappa?