• Anonym

Singlar, hur kommer ni i kontakt med motsatta könet?

Jag är en kvinna på 34 som blev singel för nästan ett år sen. Sen dess har mitt sociala liv varit rätt öken. Har ju lite gamla kompisar kvar, men alla är sambos och de flesta har barn. Jag känner alltså inga singlar! 

Det händer väl kan få med dem ut på restaurang nån gång då och då, men då blir de ofta trötta vid 23 och vill gå hem... Själv vill jag ju ta chansen och träffa lite nytt folk, gärna killar. Har väl nån enstaka gång lyckats tjata med dem på en öl efter middagen, men då måste jag som sagt verkligen tjata

Är medlem på lite olika dejtingsajter också, men nä, har inte hittat nån där som faller mig i smaken. Sen är det inte särskilt socialt att bara sitta framför en dator och maila. Jag vill ut och ha lite kul också...! 

Har försökt hitta lite singlar via olika hobbies också, men det verkar mest vara äldre män som engagerar sig (inget för mig). 

Jag behöver alltså tips på hur man kommer i kontakt med det motsatta könet och får ett socialt liv i min ålder. Under 30 hade jag inga problem med det alls, men det har alltså ändrats sen mina vänner skaffade sig andra levnadsförhållanden. Det känns som att jag kommer förbli singel om jag lever såsom jag gör nu... Hittar ju liksom inga intressanta singelkillar i den åldersgruppen jag dras till eftersom det inte finns nån naturlig mötesplats.

Hur gör ni andra som är singlar i min ålder???

• Svar på tråden Singlar, hur kommer ni i kontakt med motsatta könet?
  • Anonym

Puffar upp --

• Anonym

Har du ingen nattklubb eller pub i din stad där 30+:are hänger? Här finns det 27+klubb och flera pubar där nästan bara de kring 40 är.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-20 21:33:09 följande:
    Har du ingen nattklubb eller pub i din stad där 30+:are hänger? Här finns det 27+klubb och flera pubar där nästan bara de kring 40 är.
    Det finns det säkert med tanke på att jag bor i Stockholm...

Är dock inte så intresserad av 40-åriga män, tycker att det blir lite väl gammalt. Vill hellre ha nån i min egen ålder plus/minus 2 år typ... Tycker att det verkar vara rätt ont om män i den åldersgruppen, de tycks vara antingen väldigt mkt yngre eller 40+. Golden Hits och liknande ställen är ingenting för mig, det är liksom för sunkigt. Jag är isf mer för trendigare ställen, men där verkar det ju vara så himla ungt... Dessutom ska man ju ha nån att gå ut med. Eller kan man gå ut själv?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-20 21:33:09 följande:
    Dras mer till män runt 30 än de runt 40, om man säger så... När jag varit ute och klubbat har jag mest kommit i kontakt med killar runt 25 och strax yngre. Det är väl den åldersgruppen som raggar på mig främst (jag ser ganska mkt yngre ut än min biologiska ålder), men jag tycker nog att de är för unga för förhållande. Vill hellre ha nån som är i ungefär samma ålder som jag. Något yngre gör inget dock. 

På nätet när jag skrivit ut min ålder är det mest 40+ som kontaktar en, och det tycker jag blir för gammalt som sagt. 
  • Anonym (1an)

Visst kan man gå ut själv som kvinna i sina bästa år! Bara man väljer rätt ställe. Man får inte välja ett för intimt ställe där sällskapen är bestämda redan när man går in, men Stockholm borde ha ett bra utbud av klubbar och krogar för de i din ålder.

Annars kanske det finns singlar på arbetsplatsen eller om du har någon hobby som är i grupp?

• Anonym
    Anonym (1an) skrev 2013-01-21 00:16:52 följande:
    Visst kan man gå ut själv som kvinna i sina bästa år! Bara man väljer rätt ställe. Man får inte välja ett för intimt ställe där sällskapen är bestämda redan när man går in, men Stockholm borde ha ett bra utbud av klubbar och krogar för de i din ålder.

Annars kanske det finns singlar på arbetsplatsen eller om du har någon hobby som är i grupp?
    Nej, tyvärr inga singlar på min lilla arbetsplats. Rynkar på näsan Skulle vilja byta jobb, men det är svårt med jobb i min bransch och jag vill väldigt gärna jobba med det jag är utbildad till. 

Jag har varit iväg på en del aktiviteter för mina hobbies, men tyvärr var det mest äldre där eller ganska konstiga personer. Jag tänker att jag bara inte hittat rätt ställen att gå på... Jag är en rätt framåt person, så jag brukar inte ha svårt att få kontakt med nya människor när jag väl går ut, men då måste jag ju röra mig i rätt sammanhang också. Träffar som sagt inte på så mkt folk i min ålder ute på klubbarna, där verkar det mest vara yngre tyvärr. Och på mindre ställen tänker jag att det märks mer om man går ut själv... Ölpubarna är det mest gubbar som går på, så det är inget för mig. De brukar vara kul att prata med, men inget jag ser som partnermaterial. 
  • Jovial73

Hejsan TS,

Om jag var singel skulle jag gå med i FB-gruppen "Singelaktiviteter Stockholm". Vänder sig till singlar som tillsammans vill hitta på saker. Det primära är inte att hitta en partner, även om vissa gör det. Grejen är mer att man hittar andra singlar som man kan göra roliga saker ihop med.

Lycka till! 

• Anonym
    Jovial73 skrev 2013-01-21 01:02:14 följande:

Hejsan TS,

Om jag var singel skulle jag gå med i FB-gruppen "Singelaktiviteter Stockholm". Vänder sig till singlar som tillsammans vill hitta på saker. Det primära är inte att hitta en partner, även om vissa gör det. Grejen är mer att man hittar andra singlar som man kan göra roliga saker ihop med.

Lycka till! 

Jag har varit medlem där förut när jag hade Facebook (har plockat bort den nu), men tyckte mest att det verkade vara kvinnor och lite äldre män där. Men det kanske kan vara ett sätt att hitta kvinnliga singelvänner iofs, så kan man gå till andra ställen med dem sen... Hm... Men jag har som sagt inte FB längre. 
  • Jovial73
    Anonym skrev 2013-01-21 01:15:17 följande:
    Jag har varit medlem där förut när jag hade Facebook (har plockat bort den nu), men tyckte mest att det verkade vara kvinnor och lite äldre män där. Men det kanske kan vara ett sätt att hitta kvinnliga singelvänner iofs, så kan man gå till andra ställen med dem sen... Hm... Men jag har som sagt inte FB längre. 
    Exakt, du behöver ju träffa singelkvinnor som du kan ha roligt med. Dels för att få nya vänner men även för att det i sin tur kanske kan vara ett sätt att träffa en kille också om du har kompisar att göra saker med Solig

• Anonym
    Ms H skrev 2013-01-21 08:00:12 följande:
    Testat Singelspring?
    Nej, har aldrig hör talas om det förrän nu... Var tvungen att googla. Glad
  • Ms H
    Anonym skrev 2013-01-21 16:21:16 följande:
    Nej, har aldrig hör talas om det förrän nu... Var tvungen att googla. Glad

Då har du nått att prova iaf :)

En annan grej... varför helt utesluta 40plusare? Förstår att du kanske inte vill vara ihop med dem, men man kan ju träffas, kanske bli kompisar. De kan ju ha yngre vänner  
  • Anonym
    Ms H skrev 2013-01-21 19:54:33 följande:

Då har du nått att prova iaf :)

En annan grej... varför helt utesluta 40plusare? Förstår att du kanske inte vill vara ihop med dem, men man kan ju träffas, kanske bli kompisar. De kan ju ha yngre vänner  
    Absolut. :) Tack för tips!

Som vänner funkar det bra såklart. Det är väl mest det att jag oftast har funkat bättre med yngre, både som vän och partner. Men det är klart att det finns undantag!
Svar på tråden Singlar, hur kommer ni i kontakt med motsatta könet?