ofta förkyld och sjuk
Hej! Är det någon annan med samma problem eller som har några bra tips om vad man kan göra? De senaste tio åren har jag varit förkyld och sjuk så många gånger att jag inte kan hålla reda på dem alla. För det mesta är det virus och förkylning som gäller, några gånger har det varit influensa, en lunginflammation och någon bihåleinflammation. Jag är sjuk och sängliggandes 7-8 gånger om året vilket resulterar i skrämmande många sjukdagar från jobbet, kan inte träna osv osv.
Jag jobbar på skola och blir säkert smittad av eleverna, men är ändå sjuk oftare än vad mina kollegor är.
Jag försöker äta hälsosamt och motionera (när jag inte är sjuk vill säga), tar vitamin och mineraltillskott, echinagard eller kan jang när det håller på att bryta ut (har försökt med otaliga olika naturläkemedel), tänker på att vara noggrann med handhygienen.
För något år sedan visade det sig att jag har astma och medicinerar nu mot detta, i övrigt har jag inga sjukdomar vad jag vet.
Har tagit upp detta med läkare flera gånger men de säger bara att det kan vara så här i perioder.
Jag är så otroligt trött på detta, blir så ledsen och nere varje gång jag är sjuk, känner att jag sviker mina kollegor på jobbet och vill hålla igång med träning och andra roliga saker.