• tant strul

ofta förkyld och sjuk

Hej! Är det någon annan med samma problem eller som har några bra tips om vad man kan göra? De senaste tio åren har jag varit förkyld och sjuk så många gånger att jag inte kan hålla reda på dem alla. För det mesta är det virus och förkylning som gäller, några gånger har det varit influensa, en lunginflammation och någon bihåleinflammation. Jag är sjuk och sängliggandes 7-8 gånger om året vilket resulterar i skrämmande många sjukdagar från jobbet, kan inte träna osv osv.
    Jag jobbar på skola och blir säkert smittad av eleverna, men är ändå sjuk oftare än vad mina kollegor är.
    Jag försöker äta hälsosamt och motionera (när jag inte är sjuk vill säga), tar vitamin och mineraltillskott, echinagard eller kan jang när det håller på att bryta ut (har försökt med otaliga olika naturläkemedel), tänker på att vara noggrann med handhygienen.
    För något år sedan visade det sig att jag har astma och medicinerar nu mot detta, i övrigt har jag inga sjukdomar vad jag vet.
    Har tagit upp detta med läkare flera gånger men de säger bara att det kan vara så här i perioder.
    Jag är så otroligt trött på detta, blir så ledsen och nere varje gång jag är sjuk, känner att jag sviker mina kollegor på jobbet och vill hålla igång med träning och andra roliga saker.

• Svar på tråden ofta förkyld och sjuk
  • Makrame

Har du provat kolloidalt silver?

• NLAL

Låter precis som mig. Astmamedicinen hjälpte inte. Tills jag fick "diagnosen" förkylningsastma och inte bara astma. Tar nu pulmicort morgon och kväll och har varit förkyld/sjuk ca 5 ggr sedan jag fick veta varför jag varit förkyld/sjuk året om i 11-12 år. Fick veta detta 16/2-12 så snart ett år sedan och nu mår jag bra mest hela tiden. :)

• Marlean
    Makrame skrev 2013-01-20 19:15:55 följande:
    Har du provat kolloidalt silver?

Ta INTE detta. Du kan bli blå, bokstavligen inifrån och ut.
    ">

• tant strul
    NLAL skrev 2013-01-20 19:28:50 följande:
    Låter precis som mig. Astmamedicinen hjälpte inte. Tills jag fick "diagnosen" förkylningsastma och inte bara astma. Tar nu pulmicort morgon och kväll och har varit förkyld/sjuk ca 5 ggr sedan jag fick veta varför jag varit förkyld/sjuk året om i 11-12 år. Fick veta detta 16/2-12 så snart ett år sedan och nu mår jag bra mest hela tiden. :)
    Kul att höra att det blivit bättre. Tar också pulmicort, och har gjort i snart två år. Har kanske blivit lite bättre,men inte tillräckligt...
  • tant strul
    Marlean skrev 2013-01-20 20:06:42 följande:

Ta INTE detta. Du kan bli blå, bokstavligen inifrån och ut.
    " rel="nofollow" target="_blank">

Har inte sett detta klipp men läst om detta tidigare, och tänker absolut inte prova!! Bra att du tog upp detta, finns kanske fler än jag som är desperata och i princip gör vad som helst!
  • Ellikapellika

Probiotika har hjälpt mig.
    Jag tror att personer med astma är känsligare mot infektioner i luftvägarna än andra och lättare drar på sig virus. Men jag har inget belägg för det. Bara vad jag märkt.

• NLAL

Ellikapellika: Ungefär så sa min läkare. Pga att jag alltid gick runt med "sjuka" lungor så drog jag ju lättare på mig allt.

• Apelsiner
    NLAL skrev 2013-01-20 19:28:50 följande:
    Fick också "diagnosen" förkylningsastma/infektionsastma och nu tar jag med pulmicort. Inte varit dålig sen dess :) Så skönt att slippa åka på allt.
  • tant strul
    Ellikapellika skrev 2013-01-20 20:38:21 följande:
    Probiotika har hjälpt mig.
    Jag tror att personer med astma är känsligare mot infektioner i luftvägarna än andra och lättare drar på sig virus. Men jag har inget belägg för det. Bara vad jag märkt.
    Jag kör också med probiotika.
    Tycker att jag gör allt jag ska men ändå så blir jag sjuk gång på gång
Svar på tråden ofta förkyld och sjuk