• BortaIdetBlå

    Vi med jätte kaniner

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för oss som har jättar och som är intresserad av dem.
    Kunde dock inte finna en sådan tråd.

    Bomba gärna med bilder!

    Jag har en fransk vädur som är ett år. Viltgul. Stort maffigt huvud. Ej kastrerad.
    Han heter tazzlandes lättolagom.

    Nu väntar jag på min belgiska jätte som jag tingande idag.
    Vit rödögd hona.

    Bilder kommer om jag fattar hur man lägger över från mobilen ^^

    Hoppas fler hänger på!
    Välmött!


  • Svar på tråden Vi med jätte kaniner
  • Lilje

    Jag hänger gärna på, min dotter får sin första franska vädur förhoppningsvis nu i veckan. :) kom gärna med tips, det blir vår första kanin.

  • BortaIdetBlå

    Å va roligt!

    Va kommer den ifrån?

    De är viktiga är att göra den "tam" tamare än vad den är nu. Så att den blir hanterbar. Så man kan böra p klippa klor lätt.

    Sen gärna ha så stort som möjligt. Ev toa träna den.

    Är det en hane kan kastrering vara en bra sak å göra. Men finns ju då en risk.

    Men dem är helt underbara!

  • Lilje
    BortaIdetBlå skrev 2013-01-20 20:02:00 följande:
    Å va roligt!
    Va kommer den ifrån?

    De är viktiga är att göra den "tam" tamare än vad den är nu. Så att den blir hanterbar. Så man kan böra p klippa klor lätt.
    Sen gärna ha så stort som möjligt. Ev toa träna den.

    Är det en hane kan kastrering vara en bra sak å göra. Men finns ju då en risk.

    Men dem är helt underbara!
    Dottern hittade en uppfödare här i SydSverige.  :)  Vi får en flicka, och tänker båda toaträna den och lära den gå i koppel, så vi kan rasta den på gården ibland, då vi bor i lägenhet.

    Hon var egentligen klar för hämting redan innan jul, men sen blev flera kaniner hos uppfödaren förkylde, så hon satt i karantän tills ungefär nu.
  • BortaIdetBlå
    begrundaren skrev 2013-01-20 20:06:31 följande:
    Ha, ha har ingen men skulle gärna vilja ha. De är mysiga och goa. Får men se en bild på din?



    Vet inte hur man lägger över från mobilen ha ha
    Lilje skrev 2013-01-20 20:06:57 följande:
    Dottern hittade en uppfödare här i SydSverige.  :)  Vi får en flicka, och tänker båda toaträna den och lära den gå i koppel, så vi kan rasta den på gården ibland, då vi bor i lägenhet.

    Hon var egentligen klar för hämting redan innan jul, men sen blev flera kaniner hos uppfödaren förkylde, så hon satt i karantän tills ungefär nu.



    Ok! Bra uppfödare dedära :)

    Ha så stort som möjligt och göm undan sladdar m.m. Så hon inte äter dem.
Svar på tråden Vi med jätte kaniner