• Anonym

Hosta och ryggvärk?

Har sedan 2 dagar tillbaka haft hosta. Hostan har varit slämmig så har ibland inte fått någon luft när jag hostat. Hade även feber igår en stund. Är även förkyld. Jag hostar väldigt Ofta också, vilket är väldigt drygt..

Jag har ont längst ner vid ryggen och även väldigt högt upp på ryggen och ibland även i mitten av ryggen. Smärtan lixom flyttar på sig och är jobbig. 

Har även haft tungt att andas och det har tryckt på bröstkorgen har det kännts som. Är ganska trött också. 

Vet ej om jag ska åka till läkaren eller om jag helt enkelt ska avvakta någon dag. 
    Finns det någon mer som haft dessa symptom?

/Tack på förhand     

• Svar på tråden Hosta och ryggvärk?
  • Anonym

Kan tillägga att jag är ganska pigg ibland ändå.

• Philippa

Eftersom andningen är påverkad ska du givetvis till din vårdcentral imorgon!

• Anonym

Okej, tack så mycket!  

• Anonym (fick)

Jag fick diagnosen bakeriell lungsäcksinflammation (orsakad av meningokocker10 dakar på infektionsavd.Menigokocker orsakar även hjärnhinneinflammation

• Anonym

Oj! Hade du samma symtom som mig? Du får gärna skriva vilka symtom du hade osv :)

• Anonym (fick)
    Anonym skrev 2013-01-20 20:36:43 följande:
    Oj! Hade du samma symtom som mig? Du får gärna skriva vilka symtom du hade osv :)

Samma symtom som dig.....
  • Anonym

Ojdå... ska nog ringa till vårdcentralen imorgon!!

• Anonym (fick)
    Anonym skrev 2013-01-20 21:30:39 följande:
    Ojdå... ska nog ringa till vårdcentralen imorgon!!

Jag gick med torrhosta/rethosta en v först utan feber.Sedan å en dag så började det värka i sidorna o över up på ryggen.
  • Anonym

Aha okej, jag kände nyss när jag avr ute med hunden att det började värka/hugga lite i höger sida.. Men vet ej om jag inbillat mig så ska vänta och se imorgon om jag känner samma sak eller ej. 

Och jag har ej haft torrhosta bara slemhosta redan från första dagen.   

• Anonym

Jag åkte aldrig till vårdcentralen.. 
    Men idag har jag fortfarande hosta + snuvig. Men ej någon ryggvärk :) 

• Philippa
    Anonym skrev 2013-01-26 18:39:10 följande:
    Jag åkte aldrig till vårdcentralen.. 
    Men idag har jag fortfarande hosta + snuvig. Men ej någon ryggvärk :) 

Varför åkte du aldrig dit..??
  • Anonym
    Philippa skrev 2013-01-26 21:06:56 följande:

Varför åkte du aldrig dit..??
    Mina föräldrar tyckte det skulle vara onödigt så jag lät bli. Men det blev bättre ändå :)
Svar på tråden Hosta och ryggvärk?