Ensambarn /16-åring
Hej, jag är en tjej på 16 år som varje, varje natt ligger och tänker hur mycket jag önskar mig ett syskon. Tillslut fick jag nog och hamnade här. Jag vill bara tala om för er föräldrar eller blivande föräldrar där ute som har ett barn/funderar på ett barn osv att det värsta jag vet är att inte ha ett syskon vid mig. Det finns inte nåt i mitt liv som är så fruktansvärt jobbigt som att STÄNDIGT vara ensam. Alla resor, vid matbordet, när man mår dåligt. Inte en käft finns där. Mina föräldrar var gamla när dom fick mig och har därför ingen "mor-dotter", kontakt osv. Absolut, jag har mina vänner, men skulle ge allt i hela världen för att ha ett syskon.
Ska rada upp en massa nackdelar för i mitt 16-åriga liv har jag då aldrig hittat ens en liten fördel:
1. Man har ingen människa nära som har samma familj som en själv.
2. Man har ALDRIG en människa att prata med (har inga problem eller så, vill bara ha en person att kolla på film med osv ni förstår)
3. DÖtrist på resor
4. Man får all uppmärksamhet och mina föräldrar håller mig som en liten hundvalp.
5. Mina föräldrar bryr sig om hur MIN dag har varit och ingen annans. (ja, det är en nackdel)
6. Hade låtsats kompisar som liten (hur sorgligt)
7. Du är ENSAM i precis allt du gör. Helt själv, inte en enda människa att dela någonting med.
Tårarna bränner i ögonen när jag skriver detta för är så himla trött på att vara själv i allt.
Nu har jag skrivit av mig och det var riktigt skönt. Självklart finns det dom som älskar att vara ensambarn (tror det har att göra med att mamman är väldigt ung då), men jag har som sagt aldrig hittat någon fördel med det.
Tack för mig, och nu ska jag nog lämna denna sida som endast är till för föräldrar!
Men i framtiden ska jag aldrig skaffa endast ett barn. Noll eller minst två ska det vara om jag inte får barn imorgon typ (haha)