• Anonym (vad göra?)

Göra något roligt för "dagis" personalen! Tips och ideer tack!

Nu är det bara några få månader kvar sen slutar yngsta barnet dagis. Vi har haft samma dagis sedan 2005. Det har i stort sett varit samma personal, några finns på andra avdeningar nu. Men de flesta finns kvar.

Då jag är nöjd med både dagis och personalen så skulle jag vilja tacka dom på något fint sätt.

Vad skulle ni göra?

Jag funderar på att bjuda hem dom till oss på grillningen i början av sommaren.

Ni som jobbar  som förskolärare, vad tycker ni som sådant. Vi har ju varit där i 8 år sammanlagt och vi har bra kontakt med personalen och alla 3 barnen har älskat personalen.

Tips och Ideer tack!!!!              

• Svar på tråden Göra något roligt för "dagis" personalen! Tips och ideer tack!
  • Anonym (vad göra?)

ingen som har ideer?

Eller är det helt fel att uppskatta personalen arbete under alla dessa år? 

• Anonym (T)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-01-21 13:13:21 följande:
    ingen som har ideer? Eller är det helt fel att uppskatta personalen arbete under alla dessa år? 

Känns det rätt att bjuda hem personalen så varför inte, dock inget som jag skulle gjort. Försöker visa min uppskattning varje dag jag hämtar och lämnar och är med på presenten vid varje terminslut. Det räcker för mig.
  • Anonym

Det är jättesvårt att säga eftersom det är svårt att veta vilken relation ni har. Jag jobbar på förskola och jag skulle inte gå hem till någon av mina föräldrar på grillfest så som läget ser ut idag. Det kanske hade varit annorlunda om förskolan var liten och vi hade fått nära kontakt, men nu är det en stor förskola jag jobbar på.. Visst är jag 'vän' med alla mina föräldrar och tycker jättemycket om deras barn, men inte så mycket vän att jag skulle följa med någon hem.. Men det är ju jag! På din förskola kanske man tänker annorlunda, det kan jag inte svara på :) 

• Anonym (Hanna)

Det är jättetrevligt att få uppskattning av föräldrar. Jag är dock tveksam till om grillfest är en bra idé, men jag håller med ovanstående om att det beror på omständigheterna. Jag skulle nog känna mig väldigt obekväm om jag blev inbjuden på grillfest hos någon av våra föräldrar. Skulle kännas oartigt att tacka nej, samtidigt som jag skulle fundera över om det ens var rätt att gå ur ett professionellt perspektiv. En del förskollärare är även väldigt rädda om sin fritid och vill knappast ägna den åt familjer som har med jobbet att göra. Speciellt i avslutningstider brukar det vara fullt upp med aktiviteter både på jobbet och med de egna barnen.

Jag skulle föreslå någon lyxigare present själv. Personligen skulle jag bli väldigt glad om jag fick en korg med ost och kex och någon god cider till. Antingen för pedagogerna att dela på i personalrummet eller till var och en. Beror ju på hur stor förskolan är. På min förskola är vi runt 25 pedagoger.

• Minttu

Jag har varit med på grillfest hos förskolebarn tre gånger. Då bjöds hela avdelningen hem till barnet som slutade. Jättemysigt var det, kul för alla inblandade. Jag hade nog varit tveksam att gå hem till någon som privatperson efter jobbet men det är ju jag.

• Anonym (vad göra?)

Grillfest menar jag då alkoholfritt. Tänkte mera på bara mat då. 

När jag läser era kommentarer så märker jag att personalen kanske ser mig på ett annat sätt.
    Det enda jag vill med detta är att visa min uppskattning som dom gjort för oss i 8 år. 

Om vi bortser från att bjuda hem, vad hade ni tyckt var en bra uppskattning på ert hårda arbete ni gjort. ?

Känns som en blomma är lite för lite, visst tanken som räknas, men jag känner att jag vill ge mera i så fall.         

• Karin 748

Den enda förskolan vi lämnat gick sonen bara på ett år ,men vi köpte ett litet kit till personalen att ha på förskolan med ett par goda kaffe och tesorter, lite lyxig choklad till personalrummet och en bok och ett pussel till avdelningen. 

• straw2008

Detta har jag tänkt göra, ta en stooor genomskinlig glasbruk. Fyll den med MMs o skriv en jättefint kort till där det står tex, röd-för alla gånger du tröstat. Grön-för alla sagor. Gul-för alla blåsningar på varm mat, blå-för allt tålamod osv osv ta en stooor burk. Det ska räcka till alla många dagar o många gånger.

I kinamockaskogen.....
  • Lajkie

När våra barn slutade sin förra förskola i juni 2012 (underbar personal) så var vi dels med på ordinarie presenten på avdelningarna. Men även eftersom jag hade 3 barn som slutade (en började 6-års och 2 bytte pga vi flyttat nyss) så köpte vi en stor blomma till personalrummet. Minns ej sort, men det var nån stor fikus-aktig sak.

• Lajkie

Har träffat flera personal efter som sagt att de brukar tänka på våra barn varje gång de sitter i rummet med blomman

• Anonym (vad göra?)

Det där med mms var ju faktiskt lite roligt.

Klurar hela tiden på vad man kan göra för personalen. Tycker det är lite vemodigt att sluta

• Bubblan1984
    straw2008 skrev 2013-01-22 08:02:20 följande:
    Detta har jag tänkt göra, ta en stooor genomskinlig glasbruk. Fyll den med MMs o skriv en jättefint kort till där det står tex, röd-för alla gånger du tröstat. Grön-för alla sagor. Gul-för alla blåsningar på varm mat, blå-för allt tålamod osv osv ta en stooor burk. Det ska räcka till alla många dagar o många gånger.

Vilken underbar idé! Som förskollärare skulle jag verkligen uppskatta det! Så fint och så enkelt men ändå så mycket uppskattning! Verkligen en fin gest!
    *Bulan beräknad till 20 februari 2013*
  • Anonym

När min äldsta dotter slutade förskolan förra året så fick personalen, 3 st, en varsin kaffemugg som min dotter målat på. Det blev väldigt uppskattat av personalen!! Nu snart 1 år senare ska vi flytta från orten och då ska vi bjuda dem på en fika innan vårt flyttlass går! 

Svar på tråden Göra något roligt för "dagis" personalen! Tips och ideer tack!