• Anonym

Min kille gör mig deprimerad

Vet inte hur länge till jag ska orka... känns som att jag gör allt i förhållandet (distans). Det är jag som oftast åker till honom, han kommer till mig ibland men det är inte alls lika ofta eller lika länge som han stannar. Vi är båda studenter och jag har ett mer fritt schema. Men om han ville hade han kunnat hälsa på mig oftare... När han väl gör det så känns det alltid som att han vill åka lika snabbt igen. Ändå vill han att jag kommer till honom och stannar så länge som möjligt...

Jag har knappt någon tillit för honom. Han har ljugit mycket och jag mår så dåligt av att inte kunna lita på honom! Att alltid behöva fundera på om det han säger stämmer eller inte... Det blir inte bättre av att jag inte känner mig uppskattad... och det känns som att förhållandet håller på att gå åt h-vete. Vi gör inget längre som får det att kännas som ett kärleksförhållande. Jag har pratat med honom och försökt förklara att det är viktigt att visa uppskattning för varandra (det är hans första långa seriösa förhållande). Gett tips på vad man kan göra och vad som är bra att tänka på. Har frågat hur han gillar att bli bekräftad och försökt förklara vad jag gillar. Det blir ju så mycket lättare om man vet vad båda gillar, men det händer inget. Han säger att han inte vet vad han ska göra, men hur kan han inte veta? jag har försökt prata med honom så många gånger att jag har tappat räkningen.
    Sexet har också blivit katastrof. Jag har alltid varit den som tagit initiativet, kanske för att jag är mer erfaren? Men nu har jag tröttnat på det. Men om jag inte gör det så blir det aldrig sex. Han har dessutom börjat neka mig sex... 

Jag fattar inte varför han ens är tillsammans med mig. Hela förhållandet går ju ut på att jag försöker och jobbar på det medan han nekar mig. Men ändå stannar han, sitter tillbakalutad och får allt serverat. Ibland bubblar frustrationen upp för mig och vi börjar bråka, oftast när jag druckit. Då kan det kännas som att jag hatar honom. Men det händer bara när jag är full. Då när jag blir arg brukar han säga att det kanske är bättre att göra slut, men han tar aldrig steget att faktiskt göra slut. Han säger att han tycker förhållandet är dåligt, men i mitt huvud borde han ju känna sig som en kung som får så mycket bekräftelse. Ändå vill han inte försöka göra något som kan få det bättre. Inte heller vill han göra slut.  
    Känner mig som världens sämsta flickvän som blir arg på en så snäll kille, men jag känner mig också så ouppskattad. När vi träffades upplevde jag honom som den snällaste killen jag nånsin mött, men den jag har lärt känna är en kall isbit. Senaste månaderna har jag blivit allt mer deprimerad, börjat få självmordstankar, men vet inte om det beror på mitt liv som helhet (trivs inte med studierna) eller om det beror på min pojkvän...

• Svar på tråden Min kille gör mig deprimerad
  • Anonym

whooops, kändes som du beskrev min kille, förutom sexbiten (båda älskar sex) hahaFörvånad jag är också hans första riktiga förhållande. 1;5år nu. han har varit hos mig engång och jag... jag har tappat räkningen så måååååååååånga gånger jag varit där. han hade inte ens hunnit klä av sig innan han började tjataaaaa om sin hemlängtan och hur mycket han ville åka tbx. jag stannar hos honom definitivt längre än vad han gjorde den gången han var hemma hos mig. sex biten, ja vi ääääääälskar sex båda två. det har vi runt 5-6 gånger per dag när vi ses. mycket kyssar, smekar, långa förspel, efterspel, mys osv. vi hittar på grejjer tillsammans och han kan skicka gulliga sms då och då... gulliga samtal å så. vill ju inte bli dränkt i kärlek vill sakna kärleksorden så dem blir betydelsefulla varje gång han sger någt

• Anonym (Har vari me förr)

Jag har haft min beskärda del av knäppa/tråkiga/idiot förhållanden, det är just det där att när man är mitt uppe i det så märker man inte att det är just idiotiskt! Men alla dom röda flaggorna viftar när man har fyllegräl som inte leder någonvart, en part är ointresserad, en mår dåligt...

Mitt enda råd är att du gör slut på förhållandet, det ger dig ingenting gott och om du verkligen tänker efter vilken sorts kärlek ni har för varandra så kanske du inser att det är lika med noll. Han är inte den enda och sista mannen för dig jag lovar och svär (jag har varit där).

Det enda du gör nu är att lära upp honom till nästa tjej han kommer att få.

• Anonym
    Anonym (Har vari me förr) skrev 2013-01-21 11:12:47 följande:
    Jag har haft min beskärda del av knäppa/tråkiga/idiot förhållanden, det är just det där att när man är mitt uppe i det så märker man inte att det är just idiotiskt! Men alla dom röda flaggorna viftar när man har fyllegräl som inte leder någonvart, en part är ointresserad, en mår dåligt...

Mitt enda råd är att du gör slut på förhållandet, det ger dig ingenting gott och om du verkligen tänker efter vilken sorts kärlek ni har för varandra så kanske du inser att det är lika med noll. Han är inte den enda och sista mannen för dig jag lovar och svär (jag har varit där).

Det enda du gör nu är att lära upp honom till nästa tjej han kommer att få.
    Jag förstår hur du menar, men det är svårt att övertala hjärtat att göra slut på allt.
    Det sista stämmer säkert. jag kanske är en docka som man kan leka med och träna sig på tills man kommer ut i verkliga livet...
  • Anonym (Har vari me förr)

Tyvärr är det nog lite så .. men jag vet så väl att det kan ta tid att komma till insikt och det kan göra ont .. men känslan efteråt är overklig! När man ska förklara för någon kompis varför man var tillsammans sååå länge fast det var så kasst, att jo det fanns anledningar men dom är så futtiga när man radar upp dom.

Jag har haft förhållanden jag inte kan ursäkta i efterhand eftersom det var så illa och ändå stannade jag... Så man vänjer sig fort vid att man tror att han nog är den ende för en och att man ska lösa det hela. Man löser inget genom att må så illa så man gråter, tar ett snack med killen och sen kanske allt är bra .. i en dag eller så

Hur är det med vänner då ? har du inga du kan vända dig till och göra roligare saker med ? Känna dig uppskattad av andra än den där killen ? Det var den enda anledningen till mitt uberkassa förhållande var att vännerna tillfälligt fattades mig.

Svar på tråden Min kille gör mig deprimerad