• Anonym (misstag?)

Någon som vet värde på pinnstolar? Kan ha gjort ett misstag....

Har precis sålt några gamla smårisiga pinnstolar för en skitsumma och nu när jag vände på dem så ser jag att de är stämplade Lammhults möbler. Om man googlar så ser man ju att nya såna möbler kostar en halv förmögenhet. Är det några som vet ungefärligt värde på äldre pinnstolar från Lammhults möbler?

• Svar på tråden Någon som vet värde på pinnstolar? Kan ha gjort ett misstag....
  • Anonym

Ha ha har du redan sålt dem spelar det väl ingen roll. Just pinnstolarna är väl rätt vanliga på loppis och liknande, har aldrig  reagerat på pris. Men jag är ingen expert. 

• Anonym (Hur mycket)

Hur mycket sålde du dem för?

• Anonym

Om du sett just dina stolar på nätet dyrare än vad du fick betalt, så har du ju självklart gjort ett misstag. Men det finns ju inget du kan göra åt det nu.

• SupersurasunkSara

Beror nog på vilken typ av pinnstol det är. Vissa fanns det så många att de kunde leda med dem = inget större värde. Andra var mer ovanliga. Just Lammhults vet jag inget om dock.

• Anonym (misstag?)

Nej, det kan hända men jag vill gärna veta...sålde dem för en 100 lapp

• Anonym (Hur mycket)

100kr/st eller alla? ( hur många var det? )

• Anonym (Lilla Åland?)

Tror att lammhult säljer Carl Malmstens Lilla Åland pinnstol. Om det var sådana skulle du nog kunnat få 5-10 ggr så mkt om de var i någorlunda skick. Men inget att göra åt nu. Kolla efter märkningar/stämplar nästa gång och googla värdet på det nästa gång! Gräm dig inte över det, Lätt att missa när man är nye i städtagen....

Svar på tråden Någon som vet värde på pinnstolar? Kan ha gjort ett misstag....