• avstängd

Hur fyller jag på kontantkort utan själva mobilen?

Jag måste fylla på ett Telia kontantkort i en telefon jag inte har tillgång till. Hur gör jag? Kan jag  köpa en samtalscheck och fylla i kod och nummer på Telias hemsida? Det verkade som det gick men jag är inte säker för jag kunde inte testa för jag hade ingen samtalscheck. Problemet är alltså att jag inte har tillgång till själva telefonen men behöver fylla på pengar på den.

• Svar på tråden Hur fyller jag på kontantkort utan själva mobilen?
  • Angels

Det går inte att göra via nätet som hos de flesta andra mobiloperatörer?

• avstängd
    Angels skrev 2013-01-21 17:05:32 följande:
    Det går inte att göra via nätet som hos de flesta andra mobiloperatörer?
    Jag vet inte. Har alltid gjort det från telefonen förut men nu hittade jag detta

www.telia.se/privat/mobilt/kontantkort/ladda/ladda-med-laddningscheck/ladda-med-laddningscheck.page

Vad jag förstår så kan jag fylla i nummer och kod så ska telfonen få pengar? Är det så enkelt? Det måste vara med en samtalscheck för jag kan inte göra det via internetbank eller något sånt.
  • avstängd

Grejen är alltså att jag inte kan hålla på med någon internetbank, konto på Telia eller liknande utan det måste laddas med en check från affären och jag får inte tag på själva mobilen så hur gör jag?

• inze
    avstängd skrev 2013-01-21 17:11:29 följande:
    Grejen är alltså att jag inte kan hålla på med någon internetbank, konto på Telia eller liknande utan det måste laddas med en check från affären och jag får inte tag på själva mobilen så hur gör jag?

Kan du inte skicka ett sms med laddningskoden?
  • Angels
    avstängd skrev 2013-01-21 17:11:29 följande:
    Finns ingen annan som får tag i mobilen då som kan hjälpa dig?
  • avstängd
    inze skrev 2013-01-21 17:13:21 följande:

Kan du inte skicka ett sms med laddningskoden?
    Skicka ett sms hur? Vart? Med vilken mobil isf?
    Angels skrev 2013-01-21 17:14:13 följande:
    Finns ingen annan som får tag i mobilen då som kan hjälpa dig?
    Tyvärr inte. Någon kan köpa en samtalscheck åt mig och ge mig koden men det är allt. Länken jag skickade verkar ju eventuellt kunna fungera men den låter mig inte gå vidare och se nästa steg utan att jag skriver in en kod. Hoppades att någon här hade använt tjänsten och kunde berätta hur det fungerade.

• Coccolina

Var är telefonen då?? Jag menar om någon har den kan du ju skicka koden till den så kan personen som har telefonen ladda... Om ingen har telefonen just nu så varför är det bråttom att ladda??

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • CML

Varför måste du köpa en kod i affären? Jag tror att ditt enda alternativ är att ladda på.telefonen över internet och där betala med kort eller internet bank.

Eller som någon skrev att du köper en kod i affären, skriver ner den i ett sms och skickar den till den som har mobilen så får den personen ladda på telefonen själv.

• begrundaren

Så du har alltså inget betalkort, och ingen kod? Finns det någon i din närhet som har internetbank som kan göra det åt dig då?

• Coccolina

Om problemet är att du inte vet hur du skall skicka ett sms utan telefon så finns det sidor på internet där du kan skicka sms gratis!

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Hur fyller jag på kontantkort utan själva mobilen?