• Pluttesnuttan

Tummen upp för kristallsand!

Har två hankatter. Testade massa billiga sorter Och nu sist Everclean multiple cat. Den var bra luktmässigt, Men inte alls dryg och smutsade ned hela lägenheten. Har nu köpt fresh and clean från sjöbogården på ÖB. Verkar än så länge super bra. Dammar inte, åker inte ut på golvet Och döljer lukt bra. Vad har ni för erfarenheter av kristallsand? Finns det Någon sort man kan få hemkörd? Har everclean kristallsand?

• Svar på tråden Tummen upp för kristallsand!
  • Imaan

Själv har jag aldrig vågat mig på då jag hört fall där katterna skurit sönder sina tassar.

• Hallonmumsan

När jag testade den och katten endast var 12 v så luktade sanden äckel efter en vecka och han hade svårt att krafsa i den. Sen fick. Han everclean och han älskade sanden så mycket att han sprätte och lekte i sanden. Aldrig kristalsand igen och absolut inte sjöbogården då den luktar värst av kristallsorterna

• rosyposy

Tycker också att kristallsand stinker efter ett par dagar. Mina katter får använda sig av Evercleans Aqua Breeze. De sprätter ut en del men lådan har en sån kupa över och är placerad i ett duschutrymme som vi inte använder så sanden stannar där och de drar inte runt sand i resten av huset.

• Lilia

www.zooplus.se (det fungerar inte att länka från mobilen så du får kopiera texten) har kristallsand och de levererar fram till dörren. Jag vet dock inte om de har just den sorten du använder. Själv kör jag med pappers pellets. =)

• Pluttesnuttan

Hade fortsatt Nvända everclean om dem inte smutsade Ner så mycket. Mina katter vill inte gå i låda med tak..

• Petra 334

Kristallsanden på ICA fungerar bättre än ÖB:s. ÖB:s luktar fort tycker jag. Ett tips med är att ha 2 lådor, katter gör gärna sina behov på olika ställen. Kissar i en och bandar i den andra :)

Svar på tråden Tummen upp för kristallsand!