• Anonym

Vad är attraktivt egentligen??

Främst en fråga till er killar.. Vad är attraktiva personliga egenskaper hos en tjej när man först börjar träffas? Vad dras ni till för typ? Har träffat en kille några gånger, vi har haft sex och funkar väldigt bra ihop. Men han är samtidigt lite svår.. Han är väldigt snygg och lever ett väldigt "hett" liv. Känns som jag blivit den som är mest på vilket jag inte vill. Skriver detta för att gå råd hur killar egentligen tänker, vilka sidor jag ska förstärka hos mig själv (inte förändra mig men bara hjälpa mig själv på traven..) :)

• Svar på tråden Vad är attraktivt egentligen??
  • MrC

Jag gillar kvinnor som är/har IFK = Initiativ Fantasi Kommunikation.
    De ska ha ett gott självförtroende, vara öppna, framåt, visa vad de vill osv. Positiva alltså.

-Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • slemtorsk i din bralla
    Anonym skrev 2013-01-21 18:33:02 följande:
    Främst en fråga till er killar.. Vad är attraktiva personliga egenskaper hos en tjej när man först börjar träffas? Vad dras ni till för typ? Har träffat en kille några gånger, vi har haft sex och funkar väldigt bra ihop. Men han är samtidigt lite svår.. Han är väldigt snygg och lever ett väldigt "hett" liv. Känns som jag blivit den som är mest på vilket jag inte vill. Skriver detta för att gå råd hur killar egentligen tänker, vilka sidor jag ska förstärka hos mig själv (inte förändra mig men bara hjälpa mig själv på traven..) :)
    Men det där är ju en OMÖJLIG fråga att svara på eftersom det är olika från man till man. Jag menar du finner ju säkert inte samma saker attraktiva som JAG gör och att fråga "vad finner män attraktivt" är ju en fråga med lika många svar som det finns antal män.

Var dig själv, förstärk de sidor som DU uppskattar hos dig själv, om nu denna kille inte uppskattar de egenskaperna är han ju ändå inget att ha
  • Anonym

Jag gillar en glad och ärlig tjej som inte håller på och spelar något spel (som t.ex. funderar på vem som är mest på etc.). Jag gillar en en tjej som har ett intresse, helst något som inte jag är bra på men som jag gillar (och som jag kan beundra). Jag gillar inte tjejer som röker för de luktar illa.  

• Anonym (Mest attraktiva)
    MrC skrev 2013-01-24 05:11:36 följande:

.

De ska ha ett gott självförtroende, vara öppna, framåt, visa vad de vill osv. Positiva alltså.

Är det den mesta attraktiva personligheten en tjej kan ha?
  • Anonym (A)

Det sitter i betraktarens ögon

• Anonym (Fredrik_Gbg)

Jag faller för tjejer/kvinnor som inte särar på benen det första de gör. En sådan tjej skulle jag nämligen aldrig kunna bli förälskad och kär i. 

Vidare faller jag för intelligens, humor och en slank kropp. 

• Anonym (kaffedraken2)

Jag har alltid gillat tjejer som är glada, snälla, roliga, och som det känns lättsamt med. Men samtidigt så kan man prata om allvarliga saker också.
    Gärna en lite lugnare tjej, som inte har myror i brallan, och som hela tiden är rastlös.
    Om hon gillar att kramas, ett stort plus.

• Allmänt undrande

Jaa du... Tror att som många skriver att det beror på kille. Sen kan många ha fler än en "typ" också. Själv attraheras jag av intelligens och humor och skulle inte kunna vara ihop med någon som inte är ärlig, vare sig mot mig eller sig själv. Nyfikenhet och egen vilja är viktigt liksom att kunna vara avslappnade tillsammans. Kunna vara spontana och hitta på kul grejer men inte att varje dag måste vara värsta äventyret. Dessa egenskaper och några andra kan komma i olika kombinationer och/eller styrkeförhållanden. "Önskelistor" på en viss rad egenskaper funkar dock sällan. Kan fungera utmärkt, eller bättre, plus/minus några egenskaper. Det är helheten som räknas.

Tvivlar på att killen du beskriver och jag har samma preferenser dock så vet inte om mitt svar hjälper.

Mitt råd oavsett är att vara dig själv, eller snarare som du vill vara. Vill du ändra något beteende hos dig själv så absolut, gör så. Men ändra inte på din personlighet, värderingar eller intresse bara för att fånga denna killes intresse. Du förtjänar någon som visar intresse för dig utan att du behöver "spela något spel" så att säga.

Lycka till!

Svar på tråden Vad är attraktivt egentligen??