Äggplockning under narkos???
Hejsan jag undrar om det finns någon här som gjort äggplockning sövd/under narkos och i så fall vart ni gjorde det?
vore jätte tacksam för alla svar
Hejsan jag undrar om det finns någon här som gjort äggplockning sövd/under narkos och i så fall vart ni gjorde det?
vore jätte tacksam för alla svar
Jag har aldrig hört talas om det... Ska du göra äggplock och är orolig? Det finns bra mediciner som kan göra en så drogad som man vill
På Curakliniken i Malmö söver de alla patienter vid äggplock.
Men inte visste jag att man kan bli sövd vid äggplock! Själv har jag gjort tre stycken ÄP med relativt låg dos Morfin. Pga den låga dosen gjorde det ont, men inte mer än man kan uthärda. Jag kunde ju ligga och titta på när äggen plockades ut, rätt fascinerande tycker jag!
Men har hört att de flesta är inne i en "rosa dimma" och är såpass borta att de knappt minns äggplocket. Ta upp frågan med din klinik och säg att du är orolig och rädd. Sen ska man inte lyssna så mycket på vad alla andra säger, hur ont det gör är nog högst individuellt.
Ja det har väl läkaren iofs rätt i, man måste ju igenom ÄP. Men om en del söver, så borde man väl kunna ha det som alternativ om man är jätterädd. Jag vet inte, men jag skulle tro att ÄP är piece of cake om man jämför med att föda barn?
Jag har gjort äggledarspolning. Tycker inte att det var så farligt. Fick vanliga smärtstillande tabletter innan, det spände lite men inte värre än mensvärk.
Jag kände det nästan inte! Fick lägsta dos morfin. Tror inte att.riskerna med narkos är värda att ta vid ett äggplock!
men man borde ju ändå få välja om man nu är så rädd, förstår inte varför läkare ibland ska vara så osympatiska jag har ju inte kunnat sova av rädsla de senaste 13 dagarna och han ba avfärdar min rädsla som typ "vill man bli fin får man lida pin" ungefär......jag har världens ångest
De finns där med mediciner, medicinerna kommer även göra dig lugn. Tycker det är dumt gjort av din läkare att skrämma upp dig! Vilken klinik går du på?