• 123n

Ramlade och slog i ryggen

I lördags natt så ramlde ja slog hål på huvudet och slog i ryggen. Uppsökte läkare igår söndag men han skrattade bara åt mig kolla knappt ens å sa ta de lungt me drickan... Så ja kände att han va oseriös å åkte in till akuten igår kväll, men samma sak hände där han sa att ja skulle prova lite alvedon så skulle de säkert bli bättre han kolla alltså inte ens på ryggen. Och idag känns huvudet bättre, men jag har as ont i ryggen har stora blåmärken på ryggraden och den är även lite uppsvullen. Nu till min stora fråga Kan detta vara något farligt, ja gick ju endå till 2 läkare, men har sökt lite på google å där skriver alla att man ska rönka ryggen om man har slagit i den. Hur ska jag göra ska ja gå tll en annan läkare igen eller ska jag avakta? Eller kan man se på en rygg om den e skadad eller inte utan att känna på den? Ja kanske bara e lite överdivet orolig bara jag vet inte.

• Svar på tråden Ramlade och slog i ryggen
  • XcsM

Jag hade kontaktat en kiropraktor. Jag slet länge med svåra ryggsmärtor, var hos 5 olika läkare och ingen hittade något fel - så de trodde jag överdrev. Tillslut kunde jag inte ens jobba längre.
    Uppsökte tillslut en kiropraktor. Han upptäckte något helt sjukt. När jag låg ner på mage med benen rakt bakåt så skiljde det 5cm (!) på längden på mitt högra och vänstra ben. Jag hade ramlat ett par gånger på rullskidor, slagit i rygg/höft vilket gjort att kotorna i ryggen var sneda. Finns ingen läkare i världen som någonsin hade kunnat se det på röntgen eller hjälpa mig med de problemen, så frågan är hur länge jag hade fått dras med mina problem om jag inte gått till den här kiropraktorn..

Redan efter en behandling kände jag skillnad och efter 4 till var jag helt återställd Men om man söker i tid och inte har en för allvarlig skada krävs sällan mer än 1-2 behandlingar.
    Det du skall tänka på är att du är säker på att kiropraktorn du går till är utbildad och har lång erfarenhet. Hoppas det blir bättre! 

• sophiie

Jag ramlade på ryggen på is. Slog både höft, svank och huvud.
    Jag blev endast tillsagd att åka till förlossningen pga gravditet.
    Ingen övrig undersökning gjorde, smärtan blev värre dag 2 och sedan blev det allt bättre. Precis som barnmorskan sa, att det är som träningsvärk. Blir värre tills det det vänder.

Känner du dig orolig, åk in akut igen. Jag var med om en krock för något år sedan, så kände de bara igenom rygg och nacke. Inget mer gjordes.

Svar på tråden Ramlade och slog i ryggen