Delfin skrev 2013-01-21 21:57:47 följande:
Någon som har det samma som mig att ena stunden visar vågen en siffra och nästa gång helt annat?
Jag försöker gå ner i vikt nu och vill gärna ha en bra våg som man kan vara säker på. Vägde mig första dagen på min "viktnedgång" och efter två veckor vägde jag mig igen men då visade vågen sämre siffror även att jag tränat på gym och varit ute och gått. Vill ju gärna
veta hur det går för mig och blir desto lättare då också om vågen visar positivt. Väger mig alltid på morgonen innan frukost.
Jag har en sådan våg där man kan se vikt, fett, vatten, ben och kalorier. Någon som har något tips? Hur mycket blir vågen beroende av att underlaget lutar? Underlaget kan inte vara en matta?
Jag har själv letat och läst mycket om vågar, då jag är missnöjd med min gamla digitalvåg. Jag provade att köpa en dyr våg som kunde läsa av vatten, fett etc. men detta är bara otillförlitlig skit som numera finns på var och varannan våg. Jag använde vågen ca 5 gånger, sedan stoppade jag tillbaka den i kartongen och ner i förrådet. Den våg som fått bäst i test i flera undersökningar är Beurer GS27, så jag slog till på denna. Den väger mycket korrekt och verkar vara en pålitlig våg. Jag köpte min på Mediamarkt.
www.mediamarkt.se/mcs/product/BEURER-GS27-HappyStripes---Mix,90952,389290,489307.html
För skojs skull så klädde jag på mig mina träningskläder och vägde mig först hemma på denna våg, sedan åkte jag direkt till gymmet och vägde mig på deras proffsvåg, och den visade exakt lika, så man kan nog förutsätta att den väger mycket korrekt. Som "jashrnah" skrev, så är det viktigt att vågen står på ett jämt och hårt underlag. Man får prova att vicka lite på vågen och välja ut en plats där golvet är plant.