ZOELY P-Piller. Ni som också tar dessa, har ni märkt något?
Hej! Ledsen om det ser konstigt ut i texten på något sätt men skriver ifrån mobilen. Till min fråga, jag har ätit Zoely P-piller i ca 9 månader nu och för ca 5 månader sedan så märkte jag att jag började tappa hår. Mer och mer hela tiden, det är så pass att jag tappar 'slingor' ibland också. Jag har inte färgat eller något på senaste tid alls. Jag är heller ingen stressad människa. Tänkte att då jag läst på internet så är det många som tappar hår av olika P-piller men så har jag inte hittat något om Zoely då de är så nya! Dessutom så är det de P-pillrena som liknar kroppens egna hormoner mest så undrar om det verkligen kan vara dessa som orsakar mitt enorma håravfall. Jag har tagit prover på vårdcentralen men de hittade inget. Är 24 år och har aldrig direkt blivit påverkad av några P-piller jag testat heller men det kanske är fallet nu? Det är så illa med håret att jag förut bara behövde snodda håret två till knappt tre gånger för att det var så tjockt. Nu behöver jag snodda håret med en hårsnodd fyra gånger för att sätta upp håret och folk runt om undrar om jag är galen som tunnat ut mitt hår vilket jag inte gjort. Så det syns! Är himla less på detta nu och funderar på att sluta med Zoely för att se om det har någon verkan! Finns inget annat att utesluta tror jag.. Vad tror ni? Tack på förhand!! /carro