• Tiffy

ZOELY P-Piller. Ni som också tar dessa, har ni märkt något?

Hej! Ledsen om det ser konstigt ut i texten på något sätt men skriver ifrån mobilen. Till min fråga, jag har ätit Zoely P-piller i ca 9 månader nu och för ca 5 månader sedan så märkte jag att jag började tappa hår. Mer och mer hela tiden, det är så pass att jag tappar 'slingor' ibland också. Jag har inte färgat eller något på senaste tid alls. Jag är heller ingen stressad människa. Tänkte att då jag läst på internet så är det många som tappar hår av olika P-piller men så har jag inte hittat något om Zoely då de är så nya! Dessutom så är det de P-pillrena som liknar kroppens egna hormoner mest så undrar om det verkligen kan vara dessa som orsakar mitt enorma håravfall. Jag har tagit prover på vårdcentralen men de hittade inget. Är 24 år och har aldrig direkt blivit påverkad av några P-piller jag testat heller men det kanske är fallet nu? Det är så illa med håret att jag förut bara behövde snodda håret två till knappt tre gånger för att det var så tjockt. Nu behöver jag snodda håret med en hårsnodd fyra gånger för att sätta upp håret och folk runt om undrar om jag är galen som tunnat ut mitt hår vilket jag inte gjort. Så det syns! Är himla less på detta nu och funderar på att sluta med Zoely för att se om det har någon verkan! Finns inget annat att utesluta tror jag.. Vad tror ni? Tack på förhand!! /carro

• Svar på tråden ZOELY P-Piller. Ni som också tar dessa, har ni märkt något?
  • Tiffy

Nej ingenting om det. Men det har heller inte stått i andra bipackssedlar på andra P-piller där andra personer fått håravfall. :(

• Ivanhoe

Hej! Jag åt ZOELY P-Piller under ca 3 månader i somras och har under hösten tappat massor av hår, har aldrig tappat så mycket hår tidigare. Ett tag vågade jag knappt tvätta håret och kamma mig, för det fastnade så mycket hår i kammen. Idag tappar jag normalt med hår, men jag är dessvärre fortfarande tunnhårig. Vet inte om det beror på p-pillerna, men man undrar ju eftersom du också av oförklarlig anledning har tappat mycket hår och ätit ZOELY. Hälsningar R

• peaches101

Men gud vad hemskt!! Usch, har precis varit och köpt dessa p-piller men nu vill jag ju inte alls börja med dom! Fy vad hemskt, det är verkligen min mardröm att tappa hår eftersom jag redan har väldigt tunt och fint hår.

• Ivanhoe
    peaches101 skrev 2013-01-30 18:07:09 följande:
    Men gud vad hemskt!! Usch, har precis varit och köpt dessa p-piller men nu vill jag ju inte alls börja med dom! Fy vad hemskt, det är verkligen min mardröm att tappa hår eftersom jag redan har väldigt tunt och fint hår.

Men jag vet ju inte om mitt håravfall berodde på p-pillerna, har ju inga vetenskapliga bevis för det. Tänk om det berodde på att jag hade vitaminbrist eller dylikt.

Det var först när jag läste inlägget från Tiffy som jag gjorde kopplingen mellan p-pillerna och att jag hade tappat mycket hår, men det kan ju, som sagt, vara helt fel.
  • Sandraa01

Jag har också märkt ofantligt mycket håravfall efter att jag böt från Neovletta till Zoely. Ska därför sluta med de och se om det hjälper.. Stressen och ångesten över att tappa hår över några p-piller är inte värt det, då använder jag hellre kondom igen. 

• Tiffy

Uppdatering!!
    Nu står det i bipacksedeln på ZOELY p-piller om håravfall. Och visst var det de som orsakade mitt enorma håravfall. Obestämd  Inte roligt alls, men nu använder jag andra p-piller som inte har detta symptom.
    Vill också passa på att berätta för er vad barnmorskan sa om dessa p-piller.
    Zoely fungerar som ett mini-piller och alla mini-piller samt Zoely har biverkan av håravfall. Så i övrigt sa hon att jag inte ska testa något annat mini-piller alls utan köra på vanliga p-piller istället.
    Kan ju säga att det inte var värt att tappa allt hår som jag tappat, då folk fortfarande undrar om man har tunnat ur håret eller så hör man "men gud, vad har du gjort med håret?!".
    Men jag har varit hos vårdcentralen och kollat allt annat så det inte berodde på något, ändrat matvanor och provat allt alltså för att se att det inte berodde på något annat.. Och nu utan Zoely så tappar jag inte alls samma mängd hår! Nu kan jag tappa några få strån istället för slingor då jag duschar eller borstar håret.
    Synd bara att jag inte uteslöt Zoely tidigare. Rynkar på näsan

• SlutarMedPpiller

Hej alla!

Jag har också ätit Zoely och märkte efter ca 5 månader att jag började tappa sjukt mycket hår. Håret är otroligt tunt nu, jobbigt att göra flätor och se det så tydligt :( Slutade med pillerna, aka giftet, för tre månader sedan men håravfallet håller i sig. Äter vitaminer för hår, hud och naglar från Apoteket men har inte märkt något speciellt.

Suck.

Vill bara ha tillbaka mitt hår igen. Segt när det har tagit X antal år att spara ut det...

Kommer att ta lång tid innan jag prövar på p-piller igen. Förhoppningsvis aldrig igen.

Mvh

Svar på tråden ZOELY P-Piller. Ni som också tar dessa, har ni märkt något?