• Anonym (Orolig)

Ont i ryggen och bara i vecka 6!

Har dom senaste dagarna haft ont i ryggen, det kommer och går. Jobbigast på natten då jag ska sova, får ändra ställning ofta för att det inte ska göra ont! Känns precis som foglossning men så här tidigt??? Detta är min femte graviditet varav 2 st varit missfall. Nån som haft det så här och hur gick det sen?

• Svar på tråden Ont i ryggen och bara i vecka 6!
  • Anonym (Också ont)

Hej! 
    Jag är också i v6 och har ont i  ryggslutet, nästan bara när jag ligger i sängen eller har suttit dåligt för länge.
    Lite ilande känsla ibland, enbart på högra sidan. Nu har det gått ner mot skinkan också.

Jag vet inget om foglossning, men vad jag förstått så är det en del som får det såhär tidigt. Men även att det är normalt att ha ont i ryggen utan att det är det.
    Inte va jag så mkt till hjälp nu men..hehe ;) 

• Anonym (Orolig)

Skönt man inte är ensam, fast man inte vill andra också ska ha ont! Haft foglossning i alla mina graviditeter men inte så här tidigt!

• Anonym

Jag är i vecka 7 och har också ont i ryggslutet. Detta ät mitt första barn så jag har inte så mycket att jämföra med. Hoppas bara på att det inte är något som håller på att gå fel!

• Mizzii

Ont i ryggen eller enbart i svanken är en mycket vanligt symtom att ha även i början av graviditeten.
    Kan göra grymt ont 

• Anonym (Också ont)
    Anonym skrev 2013-01-22 10:43:21 följande:
    Jag är i vecka 7 och har också ont i ryggslutet. Detta ät mitt första barn så jag har inte så mycket att jämföra med. Hoppas bara på att det inte är något som håller på att gå fel!
    Jag tänkte det i början också, man har ju läst att missfall kan börja med ryggont. Men nu har jag insett att det  är nog något annat.
    Anonym (Orolig) skrev 2013-01-22 10:42:57 följande:
    Skönt man inte är ensam, fast man inte vill andra också ska ha ont! Haft foglossning i alla mina graviditeter men inte så här tidigt!
    Hehe nä man vill ju inte att andra har ont, men man är ändå glad att man inte är ensam om det. Jag blir lugnare av att veta att det är fler som har samma "åkomma" men att det inte är någon fara.

Jag väntar också första barnet så allt är ju nytt!
    Hur vet man om man har foglossning?
  • tjofräs

Det har jag haft alla mina graviditeter och sen har det blivit bättre. :)

• Coxia

Man ska inte utesluta foglossning, men det känns otroligt om du inte har haft det tidigare. 

Jag fick min på BIM-2 och visste exakt vad det var. Nu i vecka 20 är jag sängliggande. Men jag hade en förfärlig foglossning med ettan också. 

Det är väl supervanligt att man har ont i ländryggen i början och att det inte är foglossning.

• Coxia
    Coxia skrev 2013-01-22 10:52:35 följande:
    Man ska inte utesluta foglossning, men det känns otroligt om du inte har haft det tidigare. 

Jag fick min på BIM-2 och visste exakt vad det var. Nu i vecka 20 är jag sängliggande. Men jag hade en förfärlig foglossning med ettan också. 

Det är väl supervanligt att man har ont i ländryggen i början och att det inte är foglossning.

Sorry blandade ihop inlägg 1 och 2. 

TS om du har haft det förut så är det ju större risk att det är det. Men det är ovanligt att få det så tidigt.  
  • pluvdo

Jag hade helt groteskt ont i ryggslutet i början av graviditeten. Bland annat så tog det mig över en timme att gå en sträcka som annars hade tagit kanske tio-femton minuter eftersom jag fick ställa mig och luta mig mot varenda lyktstolpe och vägg jag passerade för ryggen gjorde så hejdundrande ont. Då var jag i vecka sex ungefär.

Svar på tråden Ont i ryggen och bara i vecka 6!