• Baby Doll

    Pottträna 2.5 åriga tvillingar- TIPS?

    Hej alla ni tvilling föräldrar! Börjar känna att det är dags för mina tvillingpojkar att sluta med blöja, dom fyller trots allt 3 år i april... Jag har provat att ta av dom blöjan och använda kallingar. Dom sätter sig på pottan en stund, men först "after the fact". Dvs. när dom redan gjort på sig... :-/ Har ni några tips på hur jag får dom torra så skulle jag bli glad! Mina flickor var helt torra när dem var 2.5, så det här var en utmaning x 2!!! www.mybabydolls.blogg.se


    Me & My 5 Baby Dolls - www.mybabydolls.blogg.se -
  • Svar på tråden Pottträna 2.5 åriga tvillingar- TIPS?
  • JAG är BÄST

    Killar är oftast senare då det gäller pinkeriet.

    Varför börja nu i smällkalla vintern?

    Avvakta till sommaren då overaller, fleeceset åker av.   

  • Frontline

    Vi pottränade grabben 2 år och 4 månader mitt i smällkalla vintern och vi satte bara på han kalsongerna sen frågade vi ofta om han behövde gå på pottan och det tog bara 1 vecka så var han torr både dag som natt, har endast hänt ett par olyckor på över 3 år...

    Så fråga ofta och se signalerna så ska det nog gå bra...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mariohn

    Vi pottränade inte alls. Sonen tvärvägrade och satte sig på tvären bara vi nämnde pottan. Så vi ställde bara fram den bredvid toaletten. På treårsdagen tog han av sig blöjan och sade "jag är stor nu".  4 olyckor efter det. På fyra månader. Jag tror på att lyssna på barnen.  


Svar på tråden Pottträna 2.5 åriga tvillingar- TIPS?