Hur får man bort spya på soffa...? Är soffan förstörd nu?
Stor fläck på ljus soffa, ganska vattning spya. Har försökt torka bort med handduk med vatten på men då går ju bara vattnet in i tyget. Hjälp!
Stor fläck på ljus soffa, ganska vattning spya. Har försökt torka bort med handduk med vatten på men då går ju bara vattnet in i tyget. Hjälp!
arbeta upp ett skum i tyget med hjälp av en vanlig disksvamp och yes diskmedel. Låt skummet ligga ett tag. Torka sedan bort med fuktig disktrasa och låt soffan torka.
är fläcken kvar finns särskild möbelskumtvätt att köpa på typ Ica Maxi, möbelaffärer och liknande affärer.
Häll bensin på den, släpa ut den på Västgötaspången, tänd på och hiva den över räcket ner i Fyrisån. Det har hänt förr... ;)
Hyr en mattvätt (på typ en färgaffär) och ge den några omgångar.
Våtservetter. De fungerar till i stort sett allt.
Jag föreslår en Pussy från Kärcher eller vad de nu heter. En möbeltvätt. Asbra. Klarar t.o.m. mina spyor.
Köp skinnsoffa.
Skulle aldrig nånsin ha tygsoffa..
"Köp en skinnsoffa." Bästa tipset på hur man får RENT en TYGsoffa. Ser framför mig hur du får hem skinnsoffan, ställer dig framför tygsoffan och bah: "Meeeen, varför blir den inte reeeeen?"
Tack för tipsen! Jag försöker göra rent det men vill nog ha en ny soffa på sikt. Den var lite smutsig redan och det här var liksom gränsen. Men vill inte ha skinnsoffa, bleh. Om man somnar i en sån är man helt svettig och klibbig när man vaknar ju...
Men finns det bra soffor där tyget liksom är avtagbart? Utan att det blir en dålig/risig soffa och inte extreeemt dyrt? Söker efter en tresitsig med divan eller en hörnsoffa med ljust tyg/sandfärgat tyg.
När jag var liten å hunden sket å spydde på heltäckningsmattan så la mamma alltid potatismjöl på den blöta fläcken för att suga upp det, efter ett tag vet inte hur länge det fick vara kvar så damsugade hon upp potatismjölet.
Jag skulle rekommendera www.mattvatten.nu, de hjälpte mig med min soffa när min son spydde på armstödet. Riktigt bra service, kam varmt rekommendera dem
De rengör både soffor och fåtöljer tom mattor
Biltema har en handhållen ångtvätt för några hundralappar. Köp en och testa! Den fixar allt möjligt.