• Anonym

Hon har blivit en helt annan (utseendemässigt)

hej på er.
    Jag vet att många kommer bli sura nu men min fru har helt tappat vad hon hade. Hon har gått upp väldigt mycket i vikt, fått glasögon och är allmänt sunkig. Bryr sig inte om kläder eller smink längre, går bara runt i flottigt hår och slitna mysdresser. Har försökt prata med henne om att anstränga sig iallafall lite.
    Hon är inte den jag gifte mig med längre, helt förfallen. Jag har svårt att ens få upp den nu för tiden.
    Hon var en riktig pingla när vi gifte oss, känner mig lite snopen.
    Jag skäms många ggr över henne pga bristande hygien och totala förfall.
    Varför låter många bli att ta hand om sig själva när dem gift sig?

• Svar på tråden Hon har blivit en helt annan (utseendemässigt)
  • MattssonE

Kan det vara så att hon inte mår så bra? Har ni många barn eller har hon ett stressigt jobb? 
    Hon kanske har slutat bry sig om utseende pga viktuppgången och känner att ingenting längre skulle klä henne.

Försök att ta reda på vad som försiggår i hennes huvud.

Kanske kan du gå ut och köpa en fin klänning eller liknande till henne och se hennes reaktion :)
    Jag kan periodvis känna att "usch, jag skiter i hur jag ser ut!" när jag är trött och stressad.  

• Anonym

Oj, när en kvinna slutar att ta hand om sig så är det en varningsklocka! Vad är fel? Har ni fått barn och hon är olycklig i mamma fru rollen? Är hon less på dig?Är hon i djup depression? Vad är fel?

• Anonym

Vi har ett par barn men emellan så har hon haft fin figur, alltså efter graviditeterna. Hon är inte deprimerad eller obekväm i sin livssituation. Hon har bara "lagt av" att ta hand om sig. Hon verkar inte bry sig ett dyft om att hon ser ut som hon tyvärr nu gör. Det var inte detta förfallna vraket jag gifte mig med!

• Loriyana
    Anonym skrev 2013-01-22 18:40:35 följande:
    Vi har ett par barn men emellan så har hon haft fin figur, alltså efter graviditeterna. Hon är inte deprimerad eller obekväm i sin livssituation. Hon har bara "lagt av" att ta hand om sig. Hon verkar inte bry sig ett dyft om att hon ser ut som hon tyvärr nu gör. Det var inte detta förfallna vraket jag gifte mig med!

Låter tvärtom, låter som om hon faktiskt ÄR nöjd med sig själv. Tyvärr verkar DU ha problem.
  • YummyMami
    Anonym skrev 2013-01-22 18:40:35 följande:
    Kan bara vara en naturlig period, alla vi kvinnor går nog genom den. Vi är nöjda, blinda och totalt sunkiga. Sen kommer 40 års krisen. Och jävlar då blir de fart igen!
  • Anonym (bekväm?)

Kan ju vara så att hon helt enkelt är så säker på att du alltid kommer vara kvar hos henne, att hon inte bryr sig längre.

• Anonym

Kan det vara så att hon känner att hon är så trygg med dig att hon inte behöver bryr sig längre. Att du älskar henne lika mycket idag som när ni träffades oavsett hur hon ser ut? 

• Anonym

klart att jag har problem med att se min annars så vackra fru helt tappa allt. det var inte en tjock flottig ovårdad kvinna jag valde att gifta mig med men sen fick jag det ändå. Varför inte bry sig lite mer om att hålla sig lite i trim. det gjorde hon förut ju.
    Det är fortfarande samma person det vet jag men ärligt talat så tycker jag att det är skitjobbigt att hon förändrats så utseendemässigt.

• Anonym (Håller med)
    Loriyana skrev 2013-01-22 18:42:16 följande:

Låter tvärtom, låter som om hon faktiskt ÄR nöjd med sig själv. Tyvärr verkar DU ha problem.
    Att TS reagerar på en bristande hygien och total kroppsförändring är inte ett dugg konstigt. Sex sitter i både utseende och personlighet. Och om man helt slutar bry sig om det ena kan det vara svårt för partnern att upprätthålla samma attraktion. Det är helt naturligt. 

Men jag tror liksom många andra här att hon kanske inte mår helt bra, vad hon än säger eller visar till dig ts. Föreslå en romantisk middag där ni båda gör er fina för varann. Hon kanske bara behöver bli påmind om hur det känns att vara lite uppsnofsad. Det är lätt att glömma när man lunkar runt i vardagslivet och känner sig lite låg inombords. 

• Anonym (bekväm?)
    Anonym skrev 2013-01-22 18:47:29 följande:
    klart att jag har problem med att se min annars så vackra fru helt tappa allt. det var inte en tjock flottig ovårdad kvinna jag valde att gifta mig med men sen fick jag det ändå. Varför inte bry sig lite mer om att hålla sig lite i trim. det gjorde hon förut ju.
    Det är fortfarande samma person det vet jag men ärligt talat så tycker jag att det är skitjobbigt att hon förändrats så utseendemässigt.
    ja det förstår jag det, hade blivit besviken på mig själv om jag har blivit så mot min man..
Svar på tråden Hon har blivit en helt annan (utseendemässigt)