• KaneL7

Sydney, Australien

Jag och min syster planerar en resa till Sydney i december '13/januari '14 men vi har lite problem att hitta flyg till ett bra pris.

Jag vet att det är dyrt att åka dit, men vi vill hitta det billigaste utav det dyra så att säga.

Någon som åkt till Sydney förut och vilket flygbolag åkte ni med då? 

• Svar på tråden Sydney, Australien
  • Billabong

Kolla skyscanner.se och flygresor.se som är två bra sökmotorer.
    För att får en bild av prisvariationerna ska du testa på att söka olika kombinationer av utrese- och hemresedatum, då blir det tydligt vilka priser du kan komma ner i. Båda sajterna har dessutom lågpriskalenderar att kika i.

• blomman12
    KaneL7 skrev 2013-01-22 18:27:25 följande:
    Jag och min syster planerar en resa till Sydney i december '13/januari '14 men vi har lite problem att hitta flyg till ett bra pris.

Jag vet att det är dyrt att åka dit, men vi vill hitta det billigaste utav det dyra så att säga.

Någon som åkt till Sydney förut och vilket flygbolag åkte ni med då? 
    bokasmart.se
  • Deiia

Mitt tips är att kolla klm.com
    Min son bor i Australien och oftast hittar vi billiga flyg med KLM. Inte det flashigaste flygbolaget men helt ok. Dom samarbetar med Malaysian så sista flighten blir oftast med dom.

• blomman12

Har ni möjlighet att åka  första veckan i feb istället? Biljetterna är betydligt billigare.
    Jag brukar söka på bokasmart.se som jag tycker är en bra sida.
    Flygvaruhuset är också en bra sida.
    Om man vill ha paketresor är expedia.se en mycket bra sida.

Exempel Enkelresa från Göteborg  ¤/2 en vuxen ca 5.500 

• Midnight

British Airways och Air China brukar ha relativt bra priser dit. Det kostar ju i snitt runt 9000-10.000 den tiden på året. Är ni lite flexibla kan det löna sig att göra ett stopp någon stans på vägen (alltså minst så pass långt att man har en bra marginal) för att sedan fortsätta med ett annat flygbolag. Till exempel Thai Airways till Bangkok och sedan vidare med Air Asia (tror dom flyger till Sydney fortfarande).
    Har man tur kan det även löna sig att flyga andra vägen till Australien, via USA.

En ide kan också vara att flyga till exempelvis Brisbane istället och sedan ta sig inrikes i Australien. Men det beror ju på vad ni tänkt göra och hur länge ni ska stanna. Ska ni bara vara i Sydney är det kanske ingen ide..

Glad

Mamma till en ängel
Svar på tråden Sydney, Australien