• kossi

Ni som läser/läst medicinsk sekreterare distans Västerås,frågor;)

Jag har tänkt att söka till den utbildningen läsår januari 2014!

Kan någon berätta om de tester man får göra.
    Hur mkt går de efter betyg?

Måste man vara varje vecka i Västerås på lektionsdag?
    Mellan vilka tider är lektionsdagen?
    (Jag tänker tågtider,så det går ihop)

Jätte tacksam för svar!

• Svar på tråden Ni som läser/läst medicinsk sekreterare distans Västerås,frågor;)
  • kossi

Hej!
    Jag bor i Linköping så det är ca 25 mil till Västerås.
    Då har du ca 15 mil till Västerås ungefär va?

• FemaleX

Hej ja ca 15 mil.
    Nu är det bara att lösa det ekonomiskaObestämd, jag är arbetssökande. Jobbar du nåt eller hur får du ihop ekonomin?

• Carolines79

Hej! Jag tänker oxå söka jan:)bor i Örebro. Vet ni om man får göra praktiken på hemorten?

• FemaleX

Fått svar idag från Medlearn i Västerås. Lägger ut svaret här så kan ni läsa också:
    Så här skriver utbildningsanvarig.

Hej!

Det blir en till utbildningsstart efter denna, däremot är det inte klart när den kommer att starta. 
    Det finns 30 platser. 
    Lektionerna hålls varje onsdag kl 09.00-16.00. 
    Jag kan inte svara på frågor rörande CSN, ber dig i stället kontakta dem.  

Hoppas det ger lite svar. Ha en bra dag:)

• Carolines79

Har ni sökt ännu?=)

ja ska söka till jan..har me talat med dem och man får svar första v i dec....sent..ja måste söka tjänstledigt men har förvarnat min chef..

/Caroline  

• FemaleX
    Carolines79 skrev 2013-09-07 14:59:32 följande:
    Har ni sökt ännu?=)

ja ska söka till jan..har me talat med dem och man får svar första v i dec....sent..ja måste söka tjänstledigt men har förvarnat min chef..

/Caroline  
    Hej jag har sänt in mina betyg och ansökt men jag är tveksam om jag är behörig. Läste inte matte på vårdlinjen (2årig) på 1990 talet utan jag läste inte på tredje år på gymnasiet och har intyg på att jag har deltagit i ämnet matte man har ej behörighet inskrivet på det. Har särskilt behörighet i svenska och engelska. Någon mer som ej haft mattebehörigheten? Läst på unversitet och har en filkand i andra ämnen.
    Ringde till Medleans ansvarig för utbildningen i fredags men fick ej svar på tel. Får maila till denna i morgon el ringa.

Oki så man får svar i dec? Står ingenting om det om det på sidan förutom att man när senaste datum är i oktober för ansökning eller att man ska göra de särskilda antagningsproven.
  • Carolines79

Hej!Glad

Jag läste matte på komvux förra året...1a..står det ska räcka till yrkeshögskola.

Ringde till hon Camilla huvudläraren och hon sa man får svar i början av dec...sent , jag har fast jobb men har reda förberett..     

Har du någon yrkesvana från admin el vård?

Ha en bra dag!/caroline     Cool

FemaleX skrev 2013-09-08 12:09:00 följande:
    Hej jag har sänt in mina betyg och ansökt men jag är tveksam om jag är behörig. Läste inte matte på vårdlinjen (2årig) på 1990 talet utan jag läste inte på tredje år på gymnasiet och har intyg på att jag har deltagit i ämnet matte man har ej behörighet inskrivet på det. Har särskilt behörighet i svenska och engelska. Någon mer som ej haft mattebehörigheten? Läst på unversitet och har en filkand i andra ämnen.
    Ringde till Medleans ansvarig för utbildningen i fredags men fick ej svar på tel. Får maila till denna i morgon el ringa.

Oki så man får svar i dec? Står ingenting om det om det på sidan förutom att man när senaste datum är i oktober för ansökning eller att man ska göra de särskilda antagningsproven.
Svar på tråden Ni som läser/läst medicinsk sekreterare distans Västerås,frågor;)