• MalinEddie

Still face, ett talande experiment.

Video väl värd att se om man stödjer metoder som går ut på att ignorera en bebis emotionellt när den ska sova eller i andra situationer.

Avskyr CIO-metoder.
  • Svar på tråden Still face, ett talande experiment.
  • personae non grata

Väldigt talande. Blev tårögd när jag såg bebisens försök till att få tillbaka sin mammaRynkar på näsan Fy fan för CIO-metoder.

• Mary Jo

Oj vad tydligt det blev. Förstår inte varför folk använder CIO metoder.

Mamma till Vilja-10 och Tintin-12
  • MalinEddie

Det var längesedan jag själv såg det för första gången men jag tänkte att det kanske öppnar ögonen för någon annan.

Avskyr CIO-metoder.
  • La Lola
    MalinEddie skrev 2013-01-22 21:30:38 följande:
    Det var längesedan jag själv såg det för första gången men jag tänkte att det kanske öppnar ögonen för någon annan.
    Det känner jag mig skeptisk till....jag menar, du lär inte kunna ändra på de som är för dessa puckade metoder. De har säkert nån bra ursäkt för att använda metoden trots denna film.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MalinEddie
    La Lola skrev 2013-01-22 21:47:09 följande:
    Det känner jag mig skeptisk till....jag menar, du lär inte kunna ändra på de som är för dessa puckade metoder. De har säkert nån bra ursäkt för att använda metoden trots denna film.
    Nej, det förstår jag. Anser man att små bebisar blir bortskämda av närhet och uppmärksamhet eller är manipulativa och skriker av ilska finns det inget i den videon som kommer göra någon skillnad troligtvis. Många föräldrar av idag anser tyvärr att bebisar ska ignoreras, att en tyst mur är vad som ska ges dem precis som i videon.Jag tänker mer på föräldrar som faktiskt är mitt uppe i något och tänker att det känns fel. Eller funderar på att påbörja något liknade där de inte ska svara på barnets behov. Eller bara på "er" föräldrar som ser problemet och vill sprida det vidare.
    Avskyr CIO-metoder.
  • La Lola
    MalinEddie skrev 2013-01-22 22:10:09 följande:
    Nej, det förstår jag. Anser man att små bebisar blir bortskämda av närhet och uppmärksamhet eller är manipulativa och skriker av ilska finns det inget i den videon som kommer göra någon skillnad troligtvis. Många föräldrar av idag anser tyvärr att bebisar ska ignoreras, att en tyst mur är vad som ska ges dem precis som i videon.Jag tänker mer på föräldrar som faktiskt är mitt uppe i något och tänker att det känns fel. Eller funderar på att påbörja något liknade där de inte ska svara på barnets behov. Eller bara på "er" föräldrar som ser problemet och vill sprida det vidare.
    Ja nåt barn lyckas du förhoppningsvis rädda från detta.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MalinEddie
    La Lola skrev 2013-01-22 22:15:40 följande:
    Ja nåt barn lyckas du förhoppningsvis rädda från detta.
    Jag pratade faktiskt med en väninna idag om detta som sa att om man inte känner rent instinktivt hur fel det är har man säkert inte viljan att läsa böcker eller artiklar och att del av referenser heller och forska i varför så många andra är emot. Hon menade att det måste ses med egna ögon sorgligt nog och allt jag kom och tänka på var detta experiment som jag själv tycker är mycket talande vad gäller spädbarns behov av att bli sedda och hörda och inte mötas av ignorans, en mur, som många CIO-metoder förespråkar t.ex.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Visade detta för en bekant idag som inte alls blev berörd, fler som känner likadant?

Avskyr CIO-metoder.
  • Natulcien
    MalinEddie skrev 2013-01-30 19:31:01 följande:
    Visade detta för en bekant idag som inte alls blev berörd, fler som känner likadant?
    Va!? Hur kan man inte bli berörd? Kunde han/hon förklara?
  • MalinEddie
    Natulcien skrev 2013-01-30 19:44:45 följande:
    Va!? Hur kan man inte bli berörd? Kunde han/hon förklara?
    Som sagt..
    MalinEddie skrev 2013-01-22 22:10:09 följande:
     Anser man att små bebisar blir bortskämda av närhet och uppmärksamhet eller är manipulativa och skriker av ilska finns det inget i den videon som kommer göra någon skillnad troligtvis. Många föräldrar av idag anser tyvärr att bebisar ska ignoreras, att en tyst mur är vad som ska ges dem precis som i videon.

Avskyr CIO-metoder.
  • Natulcien
    MalinEddie skrev 2013-01-30 19:50:49 följande:
    Som sagt..

Hmm...ja, det är säkert så. Tyvärr.
  • MalinEddie
    Natulcien skrev 2013-01-30 19:52:16 följande:
    Hmm...ja, det är säkert så. Tyvärr.
    Ja, att de gärna förespråkar CIO-metoder säger väl sitt.
    Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Still face, ett talande experiment.