• Qute

Studera och lämna bort 4,5åring?

Jag är ensamstående med min dotter som blir fem i mars, hon bor vid sin pappa varannan helg.
    Nu har jag kommit in på en kurs för att bli frisör, vilket innebär att jag måste vara i sthlm måndag till onsdag varje vecka. Detta innebär för min del att jag måste åka söndag eftermiddag och kommer hem onsdsg natt. Då ska min dotter bo hos sin mormor, och jag vet inte om det är rätt att göra det mot henne.

Nu har hon en ung mormor som verkligen vill att vi ska ha det bra och har uppmuntrat mig till att studera för att komma bort från vården med många kvällar och helger vilket jag jobbar med idag. Mormor har ställt upp väldigt mcket under hela hennes barndom med att ha henne när jag jobbar kväll eller helg de helger dottern inte är vid sin pappa. 

Vill mest se om det finns andra i samma situation och hur det går, eller har gått för andra... Känner mig kluven med att lämmna bort henne sådan stor del av tiden, samtidigt som jag gör det för att vi ska få ett bättre liv och samvaro.

• Svar på tråden Studera och lämna bort 4,5åring?
  • mandelblomma

Kort tid i ert liv.
    Mormor som verkar vara en nära person för dottern som hon är van med.
    en bättre framtid än vad du har nu med jobbtider.
    Klart du ska!

• Sisisisi

Det låter som att ditt barn kommer att ha det jättebra de dagar du är borta! Klart du ska åka :)

• mia maria

Självklart ska du ta möjligheten att vidareutbilda dig!
    Var glad att du har en mamma som ställer upp!

Min mamma tog friår från jobbet när min äldsta var ett år, o var dagmamma åt honom
    Ett par år senare passade hon honom mycket när jag gick en utbildning via jobbet under ett halvår, o det blev sena kvällar o en del övernattningar på utbildningsorten. 

Allt går om man vill, o självklart ska du ta chansen till utbildning!! 

Svar på tråden Studera och lämna bort 4,5åring?