• Finis

Avfärgning som inte sliter på håret

Jag har mörkbrunt/svart hår men skulle hemskt gärna ha tillbaka min naturliga hårfärg som är ljus/mellanbrun. Min frisör menar på att det kommit nån ny avfärgning som man kan använda upp till 3 ggr innan det sliter på håret. Den är dock dyr pga detta. Kan detta verkligen stämma? Tappar redan rätt mycket hår och det mår inte jättebra just nu, torrt och slitet. Vet inte om jag vågar riskera, men är SÅ trött på att behöva färga om 1 gång i månaden, är galet gråhårig redan som 31-åring så hoppa över färgningen lockar inte. Tänker att det gråa inte syns lika tydligt när man är ljus som när man har riktigt mörkt hår.

• Svar på tråden Avfärgning som inte sliter på håret
  • siamesia

Har inga kunskaper om frisörprodukter, men det kommer ju nya grejer hela tiden, så om din frisör säger så så stämmer det säkert.

Jag tror dock att de flesta behandlingar sliter mer eller mindre på håret, men om ditt hår är i någorlunda kondition nu så behöver det inte alls bli jätteskadat om du avfärgar.

Jag har gjort det flera gånger med helt ok resultat.

Det jag skulle rekommendera om du gör det  hemma är att du gör det stegvis genom att slinga istället för att vräka i avfärgning i hela håret. Slinga och tona slingorna i den färg du vill ha och så upprepar du ett antal gånger tills hela håret är uppljusat.

Lycka till:)!

• tossan

Jag använde colour b4. Är nog den hon mena. inte jättedyr och väldigt effektiv. sen sliter de ju olika beroende på vad för kvalitet man har på håret. ja hade bara färgat mitt 2gg i hela mitt liv. med 4år mellan gångerna. så på mig slet de inte alls. ja gjorde avfärgningen 2gånger på en vecka.

• Finis

Läste om colour b4, det lät verkligen intressant. Skumt bara att frisören sa att hennes är JÄTTEDYRT. Kanske man vågar sig på att avfärga hemma då...

• tossan
    Finis skrev 2013-01-22 22:26:17 följande:
    Läste om colour b4, det lät verkligen intressant. Skumt bara att frisören sa att hennes är JÄTTEDYRT. Kanske man vågar sig på att avfärga hemma då...
    tro den kostade typ 130:-/st. Tyckte inte att de va dyrt. :)
    Måste bara varna att håret luktar verkligen APA, ett tag efteråt. De försvinner ju tillslut,men de satt i ett bra tag,men kändes bara då de va blött.
Svar på tråden Avfärgning som inte sliter på håret