• jenny0622

gravid v 9 + 5 störst risk för missfall ?! hjälp

hej 

jag har hört från en massa människor att största risk är vid missfall v 9 / 11 är de så eller någon som har varit med om det ??   är så orolig över det själv , är  i v 9 + 5 och tänker på det nu hela tiden .. det är så att det har varit stor bråk mellan min familj och befann mig i den situation blev så stressad och rädd började skaka om händerna ... jag vet ej vad jag ska tro längre jag hoppas verkligen att den lila bebisen klara sig efter all stress och skit .

• Svar på tråden gravid v 9 + 5 störst risk för missfall ?! hjälp
  • caelum

Folk föder barn i krig och naturkatastrofer, att du stressar och bråkar lite kommer inte påverka ett eventuellt missfall, men däremot är det ju inte bra med stress för dig.

• Mariohn

Får du missfall så tidigt får du det för att det är något fel på graviditeten. Inte för att du är stressad eller har starka känslor i en situation. 

• Kroa

Ta det lugnt och sluta oroa dig så mycket :)
    Finns risker med allt, så bara ta vara på tiden nu för den springer iväg! Njut av graviditeten för veckorna går hur fort som helst!
    Jag oroade mig oxå i början för minsta lilla, och nu känns det som det var igår och jag fick plusset på Stickan - men nä, vecka 22 nu! :)

Svar på tråden gravid v 9 + 5 störst risk för missfall ?! hjälp